| کد خبر ۲۶۰۴۲۰
کپی شد

◄ عملکرد حوزه هوایی در اربعین 1404: جابه جایی بیش از نیم میلیون زائر از ۲۷ فرودگاه

عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی ۱۴۰۴ از ۲۶ فرودگاه کشور و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در بازه زمانی ۴ تا ۲۶ مردادماه، با ثبت انتقال بیش از ۵۴۰ هزار زائر توسط بیش از چهار هزار پرواز انجام شد.

عملکرد حوزه هوایی در اربعین 1404: جابه جایی بیش از نیم میلیون زائر از ۲۷ فرودگاه
تین نیوز |

 

در ادامه بررسی عملکرد حوزه های حمل ونقلی در بازه زمانی عملیات بزرگ جابه جایی زائران اربعین ۱۴۰۴  به تشریح  اقدامات و خدمات وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل هوایی می پردازیم. که با اجرای برنامه ریزی دقیق و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان هوایی کشور، زمینه سفر ایمن، روان و رضایتمندانه زائران اربعین ۱۴۰۴ را فراهم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این اقدام با تمرکز بر ارتقای کیفیت خدمات، مدیریت منسجم پروازها و رعایت کامل نرخ های مصوب انجام شد.

بر این اساس پیش فروش بلیت های رفت و برگشت پروازهای اربعین از روز سه شنبه هشتم مردادماه به صورت پلکانی و اینترنتی آغاز شد و همزمان با این روند، با نظارت دقیق بر فرآیند فروش و ممنوعیت عرضه بلیت های چارتری، از افزایش هزینه سفر جلوگیری شد.

همچنین در راستای تسهیل تردد هوایی زائران، ظرفیت پروازها از شهرهای مختلف کشور به فرودگاه های مرزی آبادان، اهواز، ایلام و کرمانشاه افزایش یافت و ۱۰ فروند هواپیمای پهن پیکر به ناوگان ویژه اربعین اضافه شد.

اینفوگرزافیک | عملکرد حوزه هوایی وزارت راه در اربعین 04

مدیریت عملیات پروازی در ۲۶ فرودگاه کشور

عملیات جابه جایی زائران از ۲۶ فرودگاه کشور و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با استقرار مراکز کنترل، بازرسی های میدانی، خدمات رفاهی و فرهنگی و سیستم ایاب و ذهاب یکپارچه، به صورت منظم و ایمن انجام شد.

این عملیات در بازه زمانی ۴ تا ۲۶ مردادماه، با ثبت بیش از ۴ هزار نشست و برخاست، انتقال بیش از ۵۴۰ هزار زائر را ممکن ساخت.

همچنین در بازه نرخ گذاری مصوب (۱۷ تا ۲۶ مردادماه)، ۲۴۷۸ پرواز انجام و ۳۳۰ هزار نفر اعزام و پذیرش شدند. که طی این مدت متوسط تأخیر پروازها در این مدت حدود ۲۲ دقیقه گزارش شده است که نسبت به سال گذشته، بهبود قابل توجهی در عملکرد پروازی کشور را نشان می دهد.

نظارت دقیق بر بازار و برخورد با تخلفات

در راستای صیانت از حقوق مسافر، ۵۲ شکایت ثبت شده در سامانه های نظارتی رسیدگی شد. همچنین برای سه شرکت هواپیمایی به دلیل عرضه بلیت خارج از شبکه، پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

پنج سایت غیرمجاز فروش بلیت نیز مسدود و یک دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل گران فروشی تعلیق شد.

خدمات جامع فرهنگی و رفاهی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ۱۵۰۹ پرواز در ایام اربعین انجام شد و بیش از ۲۲۱ هزار زائر بدون توقف و با رضایت کامل جابه جا شدند.

همچنین پارکینگ رایگان با ظرفیت ۱۶ هزار خودرو و اتوبوس های شبانه روزی برای انتقال زائران پیش بینی و مستقر شد.

در حوزه فرهنگی، ۲۲ موکب با ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی، کودک و پذیرایی فعال شدند. ۱۰ برنامه فرهنگی از جمله تعزیه خوانی، سرود، دمام زنی و کاردستی برای زائران اجرا شد.

به علاوه، المان فاخر عصر عاشورا، موزه پرچم عتبات عالیات و نمایشگاه شهدای خدمت و اقتدار در ترمینال سلام رونمایی و افتتاح شد.

عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اختصاص ۴۱ هزار صندلی در مسیرهای مختلف، ۳۸ هزار و ۸۶۰ مسافر را با رعایت کامل نرخ مصوب جابه جا کرد.

۶ فروند هواپیما نیز با ضریب اشغال ۹۵ درصد در ۱۹۶ پرواز (سکتور پروازی) فعال بودند.

همچنین ۲۰ درصد ظرفیت پروازها به نهادهای خدمت رسان اختصاص یافت و ۲۵۰۰ نفر از جاماندگان در نجف نیز منتقل شدند.

نقش محوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز با اجرای عملیات منظم فرودگاهی در ۲۶ فرودگاه کشور، نقشی کلیدی در جابه جایی ایمن زائران ایفا کرد.

در مجموع، ۶۴۲ پرواز ورودی و خروجی در بازه زمانی ۴ تا ۲۸ مردادماه انجام و بیش از ۱۷۲ هزار مسافر جابه جا شدند.

اینفوگرزافیک | عملکرد حوزه هوایی وزارت راه در اربعین 04

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.