| کد خبر: 24333 |

هواپیماهای شخصی؛ تجمل در آسمان ایران

تین نیوز | حدود 300 فروند هواپیمای دو نفره شخصی اکنون در ایران وجود دارد که بیشتر این هواپیماها در تهران است .
پس از عبور از بازار خودروهای لوکس و تجملی، حالا عده‌ای مانور در آسمان را به خیابان‌های پر از ترافیک ترجیح می‌دهند. از همین رو بازار هواپیماهای خصوصی کم‌کم رونق می‌گیرد، البته بدون هیاهو و تبلیغاتی که برای دیگر مظاهر تجملی مرسوم است.
 
هم‌اکنون حدود 300 هواپیمای دو نفره شخصی در ایران وجود دارد که بیشتر آنها در تهران است. این هواپیماها با توجه به نوع تجهیزات و امکانات بین 200 تا 800 میلیون تومان قیمت دارد.
 
برای خرید هواپیمای شخصی، شیفتگان پرواز راه‌های مختلفی پیش رو دارند، مانند اجاره به شرط تملیک یا دریافت وام از بانک‌هایی که برای این‌گونه خریدها تسهیلات می‌دهند.
 
علاقه‌مندان به پرواز همچنان می‌توانند اشتراکی و گروهی هواپیمای خصوصی خریداری کنند.در حال حاضر بجز شهرهای بزرگ که ترافیک پروازی در فرودگاه‌های آنها زیاد است و مجالی برای ارائه خدمات به هواپیماهای خصوصی ندارند، در بیشتر فرودگاه‌های خلوت کشور امکان پرواز و فرود هواپیماهای خصوصی وجود دارد و در 13 شهر فرودگاه خصوصی برای پذیرش هواپیماهای خصوصی کوچک احداث شده است.
 
با گسترش رویکرد به خرید هواپیمای خصوصی، شرکت‌هایی هم در زمینه واردات انواع هواپیماهای فوق‌سبک مشغول فعالیت شده‌اند و اطلاعات لازم را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.برای داشتن یک هواپیمای خصوصی و تحقق رویای پرواز، مهم‌ترین نکته فراگیری هدایت هواپیماست. دوره آموزشی پرواز با هواپیمای فوق‌سبک حدود 60 ساعت کلاس زمینی و حدود 40 ساعت پرواز است که حداقل 25 ساعت آن پرواز دوفرمانه محلی و حداقل 15 ساعت پرواز مستقل محلی خواهد بود.
 
متقاضیان پرواز پس از گذراندن این دوره‌ها و دارا بودن شرایط لازم باید ا ز سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه خلبانی شخصی هواپیماهای فوق‌سبک دریافت کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آسمانی 0 0

    خواهشاً نام این جور چیز ها را تجمل نگذارید. تمایل برخی از مردم که توان خرید هواپیما را دارند، به گردش اقتصادی و ایجاد فضای کسب و کار منجر میشود. خیلی ساده است. عده ای پول دارند که در گوشه انباشته شده است. حال چه میشود این پول ها از گوشه بانک ها خارج شده و از آن عده ای خلبان و مکانیک هواپیما و حتی راننده و کارگران ساده بهرمند شوند. حالا هی نام این جور چیز ها را تجمل بگذارید. نتیجه اش این میشود که نمایندگان دلسوز مردم در مجلس قانون از کجا آورده ای را دوباره احیا کنند. و باز در نتیجه اینهایی که پول دارند میروند و پولهایشان را در کشور های همسایه خرج کنند. به همین سادگی