| کد خبر: 236615 |

به منظور آمادگی برای بحران‌های احتمالی انجام شد:

برگزاری تمرین طرح اضطراری در فرودگاه ارومیه

تمرین طرح اضطراری با هدف آمادگی هرچه بیشتر ارگان‌ها و چگونگی مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه در فرودگاه شهید باکری ارومیه اجرا شد.

تین نیوز

در این تمرین که با سناریوی آتش سوزی در پست روشنایی باند آغاز شد ارگان های دخیل از جمله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، آتش نشانی و نجات شهر، اداره فنی و مهندسی، حراست، یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه، شرکت هواپیمایی و شرکت هندلینگ کننده وارد صحنه شدند و به انجام وظایف تعریف شده خود پرداختند.

به گزارش تین نیوز، طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، اجرای تمرین طرح اضطراری فرودگاه ارومیه در سال 1400 تمرین کامل بود که بدلیل شیوع کرونا بصورت محدود و با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و با حضور مدیرکل فرودگاه بعنوان فرمانده عملیات و حسین خالصی نماینده دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برگزار شد.

محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی پس از پایان تمرین در جلسه هماهنگی به منظور برسی نقاط ضعف و قوت، هدف از برگزاری این تمرین را هماهنگی، شناسایی نقاط ضعف احتمالی و آمادگی چگونگی مدیریت بحران در وضعیت اضطراری دانست.

قراملکی سناریوی انتخاب شده برای تمرین را متفاوت از سال های قبل دانست و هدف از انتخاب سناریوی آتش سوزی پست روشنایی باند را داشتن برنامه جهت تامین برق تجهیزات، سیستم های کمک ناوبری و روشنایی باند در مواقع بحران دانست.

وی در پایان با ارزیابی تمرین برگزار شده، اظهار امیدواری کرد: تجهیزات فرودگاه ارومیه به منظور تامین برق سیستم های ناوبری و روشنایی باند با توجه به دارا بودن برق اضطراری، ژنراتور سیار و برق ثانویه مشکلی برای ایمنی پروازها در زمان بحران بوجود نیاید.

به‌ گزارش روابط عمومی فرودگاه ارومیه؛ در ادامه نیز حسین خالصی نماینده دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: هدف از برگزاری تمرینات، ارزیابی سه پارامتر فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات بود که خوشبختانه اصول ذکر شده در تمرین اضطراری فرودگاه ارومیه با فرماندهی، فرمانده عملیات به نحو احسن اجرا شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.