| کد خبر: 222987 |

یاتا: ترافیک سفر هوایی تا ۲۰۲۴ به سطح قبل از پاندمی بر نمی‌گردد

اتحادیه هوانوردی، یاتا، در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران کووید ۱۹ امسال صنعت ایرلاین‌های جهان را به مبارزه برای بقا واداشت و ضررهای سنگین این صنعت در ۲۰۲۱ هم ادامه خواهند داشت.

تین نیوز

اتحادیه هوانوردی، یاتا، در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران کووید ۱۹ امسال صنعت ایرلاین‌های جهان را به مبارزه برای بقا واداشت و ضررهای سنگین این صنعت در ۲۰۲۱ هم ادامه خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، اتحادیه هوانوردی، یاتا، در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران کووید ۱۹ امسال صنعت ایرلاین‌های جهان را به مبارزه برای بقا واداشت و ضررهای سنگین این صنعت در ۲۰۲۱ هم ادامه خواهند داشت.

مدیرکل یاتا، الکساندر دیجونیاک، گفت: این بحران ویران‌گر و بی اما ن است. ایرلاین‌ها ۴۵.۸ درصد از هزینه‌های خود کاسته‌اند اما درآمدهای آنها ۶۰.۹ درصد سقوط کرده است. نتیجه این شده است که ایرلاین‌ها به ازای هر مسافر امسال ۶۶ دلار ضرر خواهند کرد که در کل منجر به ضرر سالانه ۱۱۸.۵ میلیارد دلار خواهد شد. این ضرر در سال آینده ادامه خواهد داشت اما با کاهش شدید ۸۰ میلیارد دلاری روبرو خواهد شد. با یان حال چشم‌انداز ضرر ۳۸.۷ میلیارد دلاری چیزی نیست که بخواهیم برای آن جشن بگیریم.

او اضافه کرد: تاریخ سال ۲۰۲۰ را به عنوان بدترین سال مالی صنعت مسافرت هوایی ثبت خواهد کرد. ایرلاین‌ها به طور متوسط نیم میلیارد دلار در روز از هزینه‌های خود کاستند و با این حال ضرری سنگین را به ثبت رساندند. اگر کمک ۱۷۳ میلیارد دلاری دولت‌ها نبود تا به حال با حجم بزرگی از ورشکستگی ایرلاین‌های جهان روبرو شده بودیم.

دیجونیاک گفت: با اینکه اوضاع مالی در ۲۰۲۱ بهتر می‌شود اما مسیر ریکاوری طولانی خواهد بود و انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۴ حجم مسافرت‌ها به سطح قبل از پاندمی بازگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.