| کد خبر: 219429 |

◄ یاتا: 66 میلیون شغل در جهان وابسته به صنعت هوایی است

اگر صنعت حمل و نقل هوایی که حداقل 66 میلیون شغل به آن وابسته است دوباره احیاء نشود، رنج و درد اقتصادی جهانی این بحران طولانی‌تر خواهد شد.

تین نیوز

اگر صنعت حمل و نقل هوایی که حداقل 66 میلیون شغل به آن وابسته است دوباره احیاء نشود، رنج و درد اقتصادی جهانی این بحران طولانی‌تر خواهد شد از همین رو یاتا خواستار توسعه و استقرار سامانه آزمایش سریع، دقیق، مقرون به‌صرفه، آسان، مقیاس‌پذیر و سیستماتیک کروناویروس برای همه مسافران قبل از عزیمت به عنوان گزینه‌ای مقابل قرنطینه برای احیاء حمل و نقل هوایی در جهان شد.

به گزارش تین نیوز، طبق اعلام یاتا سفرهای بین‌المللی 92 درصد نسبت به 2019 کاهش یافته و بیش از هفت ماه است که حمل‌ونقل هوایی به دلیل بسته شدن مرزها از بین رفته است. گرچه برخی دولت‌ها با احتیاط مرزها را دوباره باز کرده‌اند، اما میزان جذب مسافر محدود بوده، چراکه قوانین قرنطینه سفر را غیرممکن و تغییرات مکرر در مواجهه با کروناویروس، برنامه‌ریزی را غیرممکن می‌سازد.

الکساندر دوجونیک، مدیرعامل یاتا گفت: کلید بازیابی تحرک جهانی، آزمایش سیستماتیک کروناویروس از همه مسافران قبل از عزیمت است. این سامانه به دولت‌ها اطمینان می‌دهد که مرزهای خود را بدون اعمال قوانین خطرناک، پیچیده و متغییر بر سفر باز کنند. آزمایش همه مسافران به مردم آزادی و اطمینان در سفر را می‌دهد و میلیون‌ها نفر را به کار خود باز می‌گرداند.

هزینه اقتصادی شکست در حمل و نقل جهانی، سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک راه حل آزمایش فراگیر و گشایش مرزها برای دولتها را توجیه می‌کند. اگر صنعت حمل و نقل هوایی که حداقل 66 میلیون شغل به آن وابسته است دوباره احیاء نشود، رنج و درد اقتصادی جهانی این بحران طولانی‌تر خواهد شد.

تحقیقات افکار عمومی یاتا نشان می‌دهد که پشتیبانی بزرگی برای ایجاد سامانه آزمایش فراگیر کروناویروس در روند سفر وجود دارد. حدود 65٪ از مسافران نظرسنجی موافق هستند که اگر فردی جواب آزمایشش منفی بود، نباید قرنطینه شود. دیگر نتایج این نظرسنجی می‌گوید:

84٪ موافق آزمایش همه مسافران قبل از عزیمت هستند. 88٪ موافقت آزمایش در بخشی از روند سفر هستند.

تحقیقات افکار عمومی علاوه بر باز کردن مرزها، نشان داد که آزمایش قبل از عزیمت، به بازسازی اعتماد مسافران در هواپیما کمک می‌کند. پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی، اجرای اقدامات غربالگری کروناویروس را برای همه مسافران در ایجاد احساس امنیت در آن‌ها مؤثر دانسته‌اند. استفاده اجباری از ماسک، در دسترس بودن آزمایش سریع کروناویروس و واکسن آن سه سیگنال اصلی مسافران برای اطمینان از ایمن بودن سفر است.

آزمایش کروناویروس قبل از عزیمت گزینه ارجح در این بازه است، چراکه در تمام مراحل سفر یک محیط پاک را برای مسافران تداعی می‌کند. گرچه چالش‌های عملی بسیاری برای ایجاد این سامانه در روند سفر و ایجاد پروتکل واحد برای مدیریت ایمن سفر در مقیاس بزرگ در میان همه ذینفعان صنعت وجود دارد ولی نقش ایکائو برای همسویی دولت‌ها در این راستا مهم است.

برقراری مجدد ارتباطات هوایی از طریق سفرهای هوایی یک ضرورت است چراکه تسهیل تجارت جهانی به آن وابسته است. به علاوه نباید فراموش کنیم که 10٪ از اشتغال جهانی در چرخه سفر و گردشگری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.