| کد خبر: 221463 |

باید جلوی خودسری شرکت‌های هواپیمایی گرفته شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس به دنبال شفاف سازی عملکرد شرکت های هواپیمایی است، اما قطعا تداوم اقدامات خودسرانه ایرلاین ها موجب ورود مجلس به تدوین طرح تحقیق و تفحص از ایرلاین ها و صنعت هوانوردی کشور خواهد شد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس به دنبال شفاف سازی عملکرد شرکت های هواپیمایی است، اما قطعا تداوم اقدامات خودسرانه ایرلاین ها موجب ورود مجلس به تدوین طرح تحقیق و تفحص از ایرلاین ها و صنعت هوانوردی کشور خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند هفته اخیر، گفت: گرانی بلیط پروازهای هوایی مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده و عملا بسیاری از مسافران از خرید بلیط منصرف شده اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا نشستی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و مدیران برخی ایرلاین ها برگزار شد و مسئولان مربوطه دلایل خود را برای افزایش قیمت بلیط هواپیما بیان کردند، اما این دلایل و توضیحات به هیچ وجه قانع کننده نبود، از این رو قرار شد که اگر ایرلاین ها طرح و برنامه های دارند، آن را طی مدت دو هفته به کمیسیون عمران ارائه کنند.

با وجود کاهش ظرفیت پروازهای هوایی، قیمت بلیط هواپیما نباید افزایش یابد

وی گفت: رئیس سازمان هواپیمایی اخیرا اعلام کرد که با وجود کاهش ظرفیت پروازهای هوایی، قیمت بلیط هواپیما نباید افزایش یابد، حال اگر ایرلاینی از این دستور العمل تخطی کرده، باید با آن به صورت قاطع برخورد شود، از این رو رئیس سازمان هواپیمایی باید جلوی ایرلاین های خودسر را بگیرد.

صورت حساب مالی شرکت های هواپیمایی باید شفاف شود

شاکری درباره ابهامات موجود در صورت مالی ایرلاین ها و چگونگی هزینه کرد ارز دولتی، افزود: قطعا باید مشخص شود که بهای تمام شده پروازهای هوایی چه میزان است و قطعا صورت حساب مالی شرکت های هواپیمایی باید شفاف شود.

افزایش قیمت بلیط هواپیما اجحاف در حق مردم و مسافران است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما اجحاف در حق مردم و مسافران است، ادامه داد: مجلس به دنبال شفاف سازی عملکرد شرکت های هواپیمایی است، اما تداوم اقدامات خودسرانه ایرلاین ها موجب ورود مجلس به تدوین طرح تحقیق و تفحص از ایرلاین ها و صنعت هوانوردی کشور خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.