| کد خبر: 220909 |

امروز تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود؟

جلسه شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شده و درباره قیمت بلیت هواپیما بحث خواهد شد و به نظر می‌رسد امروز تکلیف آن مشخص می‌شود.

تین نیوز

جلسه شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شده و درباره قیمت بلیت هواپیما بحث خواهد شد و به نظر می‌رسد امروز تکلیف آن مشخص می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تا دقایقی دیگر جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی برگزار می‌شود و قرار است پس از جلسه شب گذشته ایرلاین‌ها با وزیر راه و شهرسازی، تکلیف قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی امروز مشخص شود.

شرکت‌های هواپیمایی در این جلسه قصد دارند هزینه‌های پرواز و صورت‌های مالی خود را ارائه دهند و ثابت کنند که با نرخ‌های کنونی بلیت هواپیما متضرر خواهد شد و از سوی دیگر نیز نمایندگان کمیسیون عمران و وزیر راه و شهرسازی با نرخ‌های جدید بلیت هواپیما مخالف هستند.

البته شب گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌عامل شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی گفت: پروازهای چارتر از ۲۵ مهر لغو شده است و ادامه نخواهد داشت و شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ماه، موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها هستند.

وی با توجه به رد درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما که روزهای گذشته نرخ‌هایی در این خصوص اعلام شده بود، برای تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت‌ها با توجه به لزوم رعایت حداکثر ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیماها از اول آبان ۱۳۹۹ و نوسان‌های قیمتی و اقتصادی، خواستار ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مورد تایید سال ۱۳۹۷ و ۹۸ و شش‌ماهه نخست ۱۳۹۹ به سازمان هواپیمایی کشوری شد تا بر اساس بررسی‌های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین‌ها گرفته شود و تسهیلات لازم برای برون‌رفت از شرایط حاکم اتخاد شود.

اسلامی با اشاره به لزوم کم‌ترین افزایش نرخ قیمت بلیت هواپیما اظهارکرد: بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهد به‌زودی نرخ‌های جدید با رد نرخ اعلامی روزهای گذشته اعلام خواهد شد.

حالا باید دید با توجه به اصرار ایرلاین‌ها برای افزایش نرخ پروازهای داخلی و مخالفت‌های صورت گرفته، قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا می‌کند یا نمایندگان و مجلس راه دیگری به عنوان جایگزین برای جبران هزینه‌هیا ایرلاین‌ها پیدا می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.