| کد خبر: 203644 |

سوگواری جمعی برای قربانیان هواپیمای اوکراین التیام‌بخش است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: باید به واقعیت‌ها بازگشت و با دلجویی از خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای اوکراین و اجازه برگزاری مراسم سوگواری جمعی از سوی حاکمیت، درد آنها را تا حدودی التیام بخشید.

تین نیوز

 یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: باید به واقعیت‌ها بازگشت و با دلجویی از خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای اوکراین و اجازه برگزاری مراسم سوگواری جمعی از سوی حاکمیت، درد آنها را تا حدودی التیام بخشید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، افزود: زخم عمیق و کاری به روح و روان مردم زده شده و واقعیت این است که جامعه و حاکمیت از عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع درخصوص سانحه هواپیمایی اوکراین آسیب دید و این آسیب به راحتی قابل ترمیم نیست.

وی اظهار داشت: سوگواری جمعی نشان می دهد که حاکمیت به باورهای ملی و قومی پایبند است زیرا سوگواری جزء ذات فرهنگ و سنت ما ایرانیان است و از سوگ سیاوش گرفته تا شهادت حضرت علی اکبر (ع) در فرهنگ ما وجود دارد.

احمدی ادامه داد: سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرد که صبح چهارشنبه مقامات مافوق خود را از وقوع این حادثه مطلع کرده بود و این بدان معنا است که مقامات سپاه پاسداران در جریان قرار گرفته بودند از سویی دیگر مقامات دولتی از جمله علی ربیعی سخنگوی دولت و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری همانطور که اعلام کردند در این خصوص بی اطلاع بودند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همشهری و دوست من، اتفاقی برای «بازیافت هویت ملی» بود و خون پاک حاج قاسم توانست موجب اتحاد ملی شود به  طوری که در مراسم تشییع این شهید عالی قدر چهار نسل انقلاب اسلامی گرد آمدند و در آیین تشییع سوگواری کردند.

وی یادآور شد: در آیین تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان که ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، دو میلیون نفر در مراسم تشییع شرکت کردند و در فهرست جانباختگان در این مراسم می توان دریافت که بسیاری از آنها از استان های همجوار آمده بودند.

احمدی گفت: بعد از وقایع آبان ماه که آن هم به دلیل کوتاهی ها و عدم اطلاع  رسانی صحیح رخ داد، فاصله و انشقاق میان  مردم و حاکمیت پیش آمد اما خون پاک حاج قاسم همبستگی ملی را موجب شد.

این حقوقدان اظهار داشت: در قرن  بیست ویکم نمی شود پرده پوشی کرد و اکنون همه جا در معرض دوربین ها و ماهواره ها  قرار دارد، بنابراین پرده پوشی قیمت داشت و به قیمت از دست دادن اتحاد و اعتماد مردم تمام شد.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز گذشته (شنبه) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.