| کد خبر: 202274 |

هواپیماهای کهنسال در حمل‌ونقل هوایی جایی ندارند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم استفاده از هواپیماهای با سن بالای ۲۰ سال، به معنای عدم به کارگیری هواپیماهای دست دوم نیست، بلکه می توان بر اساس ضوابط دقیق و مشخص از این گونه هواپیماها استفاده کرد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم استفاده از هواپیماهای با سن بالای ۲۰ سال، به معنای عدم به کارگیری هواپیماهای دست دوم نیست، بلکه می توان بر اساس ضوابط دقیق و مشخص از این گونه هواپیماها استفاده کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات دبیر انجمن شرکت هواپیمایی درباره امکان استفاده از هواپیماهای مسافربری با سن بالای 20 سال در حمل و نقل هوایی کشور، گفت: قطعا اولویت اصلی ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشور باید تأمین امنیت مسافران باشد، از این رو نمی توان به بهانه کمبود هواپیما در این بخش، از هواپیماهای کهنسال استفاده کرد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم استفاده از هواپیماهای با سن بالای 20 سال، به معنای عدم به کارگیری هواپیماهای دست دوم نیست، بلکه می توان بر اساس ضوابط دقیق و مشخص از این گونه هواپیماها استفاده کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، ایرلاین های کشور قادر به خرید هواپیماهای نو از شرکت های اروپایی و آمریکا نیستند و این شرکت ها قرادادهای قبلی خود را یا فسخ کرده و یا به حالت تعلیق درآورده اند.

خسته بند ادامه داد: در این شرایط، ایرلاین ها به ناچار باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم برای تأمین کمبود نیاز حمل و نقل هوایی کنند، از طرفی سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا در بخشنامه ای به ایرلاین ها اعلام کرد که حداکثر سن هواپیمای دست دوم برای خرید 20 سال است.

وی گفت: در شرایط کنونی میانگین سن هواپیما در ایرلاین ها بزرگ و برجسته دنیا 5 تا 15 سال است، از این رو ما نیز باید در راستای کاهش سن هواپیماها حرکت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من می توان هواپیماهای کهنسال را از کشورهای دیگر خریداری کرده و اقدام به اسقاط و استفاده از تجهیزات آن ها برای هواپیماهای داخلی کنیم، اما به کارگیری این گونه هواپیماها در حمل و نقل هوایی کشور برای جابه جایی مسافر به صلاح نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.