| کد خبر: 201166 |

استفاده ۱۲ درصدی از ظرفیت گسترده بنادر استان‌های شمالی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بخش عظیمی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بنادر شمالی کشور خالی باقی مانده که باید با برنامه ریزی در راستای فعال کردن آن ها به ویژه افزایش تعاملات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه قدم برداشت.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بخش عظیمی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بنادر شمالی کشور خالی باقی مانده که باید با برنامه ریزی در راستای فعال کردن آن ها به ویژه افزایش تعاملات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه قدم برداشت.

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بنادر شمالی کشور، گفت: بر اساس آمارها، بنادر شمالی کشور ظرفیت 50 میلیون تن مبادلات تجاری را دارا هستند، اما متأسفانه در شرایط کنونی به دلیل تحریم ها، میزان مبادلات به حدود 6 میلیون تن رسیده است.

بخش عظیمی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بنادر شمالی کشور خالی باقی مانده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بخش عظیمی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بنادر شمالی کشور خالی باقی مانده که باید با برنامه ریزی در راستای فعال کردن آن ها به ویژه افزایش تعاملات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه قدم برداشت.

فرصت طلایی برای فعال کردن بنادر شمالی کشور

در شرایط کنونی فرصت بسیار طلایی برای فعال کردن بنادر شمالی کشور وجود دارد، زیرا ایران به عضویت پیمان اوراسیا درآمده و با توجه به معافیت های مالیاتی، می توان میزان تعاملات اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر را بالا برد

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فرصت بسیار طلایی برای فعال کردن بنادر شمالی کشور وجود دارد، زیرا ایران به عضویت پیمان اوراسیا درآمده و با توجه به معافیت های مالیاتی، می توان میزان تعاملات اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر را بالا برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه وضعیت بارگیری و تخلیه کالا در سال جاری نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده، اما قطعا با وضعیت مطلوب فاصلح طولانی وجود دارد.

خسته بند گفت: یکی از دلایل کاهش فعالیت بنادر شمالی کشور، قطع واردات آهن به دلیل خودکفایی داخلی است، تا پیش از این، ایران به صورت گسترده فرآورده های آهن را وارد می کرد و طبعا بنادر برای تخلیه آن ها فعال بودند، اما در شرایط کنونی با قطع واردات، حجم فعالیت آن ها کاهش یافته است.

راه کار توسعه بنادر شمالی کشور، تقویت تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر ملاک و راه کار اصلی در توسعه بنادر شمالی کشور، تقویت تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر است، از این رو زمانی که همکاری های اقتصادی ایران با کشورها افزایش یابد، به صورت خودکار و چشمگیر فعالیت بنادر شمالی بالا خواهد رفت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.