| کد خبر: 200378 |

◄ هلند، پیشرو در اقتصاد هوایی اروپا

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی یاتا تجزیه‌وتحلیلی منتشر کرد که نشان می‌دهد بخش حمل‌ونقل هوایی در هلند می‌تواند تا سال 2037 بیش از 40 هزار شغل جدید و نزدیک به 8 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی اضافی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

تین نیوز

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی یاتا تجزیه‌وتحلیلی منتشر کرد که نشان می‌دهد بخش حمل‌ونقل هوایی در هلند می‌تواند تا سال 2037 بیش از 40 هزار شغل جدید و نزدیک به 8 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی اضافی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

به گزارش تین نیوز، سهم حمل‌ونقل هوایی در اقتصاد هلند قابل توجه است. این صنعت در حال حاضر از 306،000 شغل پشتیبانی می‌کند و 22 میلیارد یورو به اقتصاد کمک می‌کند و 3.2٪ از تولید ناخالص داخلی هلند را تشکیل می‌دهد و اگر دولت دستورالعمل رقابتی را دنبال کند تا سال 2037 بیش از 40 هزار شغل جدید و نزدیک به 8 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی اضافی ایجاد می‌کند.

در مقابل اگر رقابت حمل‌ونقل هوایی هلند تضعیف شود، 84 هزار شغل می‌تواند در همین مدت از دست برود.

محیط‌زیست یک چالش اساسی است و صنعت حمل‌ونقل هوایی متعهد است تا سال 2050 میزان انتشار کربن خود را به نیمی از سطح 2005 کاهش دهد.

پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در حال حاضر در بخش کاهش آلایندگی در صنعت هوایی صورت گرفته است؛ از سال 1990، میزان انتشار CO2 به ازای هر مسافر نصف شده است. تحقق هدف 2050 نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در سوخت‌های هوایی پایدار و فن‌آوری‌های جدید هیبرید الکتریکی دارد. اگر دولت هلند این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهد، فرصت‌های اقتصادی جدیدی را برای کشور باز می‌کند.

منبع: انجمن شرکت های هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.