| کد خبر: 194005 |

◄ خصوصی سازی «ایران ایر» متوقف شد

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، از توقف خصوصی سازی این شرکت خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، از توقف خصوصی سازی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کاپینان ایرج دهقانی زنگنه صبح امروز در نشست خبری، ضمن تشریح آخرین وضعیت پروازهای رفت حجاج عنوان کرد: هما با افتخار عملیات رفت حج تمتع 98 را با اقتدار به پایان رساند و آماده آغاز عملیات برگشت حجاج می‌شود.

 وی در ادامه عنوان کرد: شب گذشته پانزدهم مرادماه در ساعت 22 و 20 دقیقه آخرین پرواز عملیات اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی انجام گرفت.

زنگنه مدت زمان عملیات پروازهای حج را 30 روز با اعزام 88 هزار و 561 زائر اعلام کرد و گفت: در این مدت 360 پرواز انجام گرفت که 42 درصد پروازها به جده و 57 درصد نیز به مدینه انجام شد.

مدیر عامل ایران ایر با بیان این که میزان تاخیر پروازهای رفت حج تمتع 98 در مجموع 19 دقیقه بود عنوان کرد: آغاز عملیات بازگشت حجاج از 25 مردادماه با 361 پرواز انجام خواهد گرفت که 49 درصد این پروازها از فرودگاه جده و 51 درصد از مدینه خواهد بود.

دهقانی زنگنه با اعلام این که بیشترین تعداد پروارهای حج از فرودگاه امام با 95 پرواز و کمترین آن با 2 پرواز از فرودگاه رشت انجام گرفت، گفت: میزان ساعت پرواز انجام شده در عملیات پروازهای حج 2 هزارو 147 ساعت  با 9 فروند هواپیمای فعال انجام گرفت.

وی  در خصوص آمار کادر پروازی عملیات حج نیز، گفت: در این مدت پروزهای حج با 61 خلبان، 26 کمک خلبان، 13 مهندس پرواز، 80 سرمهماندار و 800 مهماندار انجام شد.

وی با تشکر با از ایرلاین‌هایی که در مدت انجام عملیات پروازهای حج به کمک ایران ایر آمدند، یاداور شد: در این مدت شرکت هواپیمایی ماهان 4732 مسافر بین المللی ایران و قشم ایر نیز بیش از 5 هزار مسافر ایران ایر در بخش بین‌الملل را جابه‌جا کردند.

زنگنه با بیان این که موضوع خصوصی سازی شرکت ایران ایر در حال حاضر متوقف شده است، عنوان کرد: برای خرید هواپیما برنامه داریم اما نمی‌توانیم جزییات آنرا اعلام کنیم.

او افزود: در برخی فرودگاه‌های ترکیه به ایران ایر سوخت تحویل می‌شود و در برخی فرودگاه‌ها تحویل نمی‌شود که در حال رایزنی در این رابطه هستیم.

مدیر عامل ایران ایر خاطرنشان کرد: تمام پروازهای عملیات بازگشت حجاج نیز توسط ایران ایر انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.