| کد خبر: 191463 |

با حضور رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

◄ تغییر نام فرودگاه بندرعباس به «شهدای پرواز 655»

در مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ ایران ایر در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ توسط ناو آمریکایی وینسنس بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس سرنگون شد، فرودگاه بین المللی بندرعباس با نام یادمان شهدای پرواز ۶۵۵ نامگذاری شد.

تین نیوز

از تابلوی جدید فرودگاه بندرعباس با نام فرودگاه یادمان شهدای پرواز ۶۵۵ توسط رییس مجلس  و وزیر راه و شهرسازی پرده‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ ایران ایر در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ توسط ناو آمریکایی وینسنس بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس سرنگون شد، فرودگاه بین المللی بندرعباس با نام یادمان شهدای پرواز ۶۵۵ نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی در مراسم باد و خاطره پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» عنوان کرد: گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ امروز در پایتخت برگزار می شود و همزمان رونمایی از نامگذاری فرودگاه بندرعباس به نام این شهدای عزیز انجام می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: نام و خاطره شهدای این پرواز در تقویم خاطرات جامعه هوانوردی و مردم و حتی جامعه جهانی به صورت تکرار شدنی خواهد ماند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آمریکا به معنای واقعی کلمه تروریست است، بیان داشت: هواپیمایی که کاملا مسافری بودن آن مشخص بود در حالی مورد هدف ناو جنگی آمریکا قرار گرفت که به فرمانده آن مدال شجاعت دادند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد با تحریم های ظالمانه چرخ جمهوری اسلامی ایران را کند کند، اظهار داشت: این هدف واهی آمریکا هرگز با هوشیاری و درایت مردم عزیز کشور رخ نخواهد داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    هیچ جای دنیا برای فرودگاه اینچنین تصمیم نمی‌گیرند! نام فرودگاه باید کوچک و ترجیحا معرف شهر مربوطه و واضح باشد. ضمنا نام فعلی جدا از معرفی سهر مهم بندر عباس، تجلی واقعی رویداد تاریخی و استعمار ستیزی ایرانیان و شکست مهم پرتقالی‌ها است.