| کد خبر: 186875 |

دیدار اعضای کمیسیون اصل90 با قاضی پرونده پرواز تهران-یاسوج

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با قاضی پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج ابراز امیدواری کرد که نهایتاً خروجی این پرونده در دستگاه قضائی و کمیسیون اصل نود عادلانه و در راستای کاهش سوانح هوایی باشد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با قاضی پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج ابراز امیدواری کرد که نهایتاً خروجی این پرونده در دستگاه قضائی و کمیسیون اصل نود عادلانه و در راستای کاهش سوانح هوایی باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس امروز (دوشنبه) با قاضی پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج نشستی داشتند. در ابتدا این پرونده در یکی از شعبات دادگستری اصفهان مطرح بود اما به دلایل متعدد به تهران منتقل شد و در حال حاضر در یکی از شعبات قضائی در جریان است. کمیسیون هم مفصلاً کار کارشناسی روی آن انجام داده و پیرو جلسات متعددی که در کمیسیون با حضور مسئولین ذیربط داشتیم این ملاقات نیز انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه نتیجه گزارش علاوه بر قرائت در صحن، به دستگاه قضائی نیز ارجاع می‌شود این دیدار صورت گرفت که امیدواریم به افزایش دقت گزارش و هم افزایی در پرونده بینجامد. همچنین امیدواریم روند رسیدگی به پرونده در قوه قضائیه و کمیسیون اصل ۹۰ منتج به نتایج عادلانه و کارشناسی شود و این پرونده به دور از حب و بغض و ایرادهای موجود به نتیجه برسد و باعث شود میانگین سوانح هوایی کشور قدری کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: خوشبختانه روند رسیدگی به این پرونده نتایج خوبی را به دنبال داشته؛ دلایل سقوط، مقصرین و نحوه پرداخت دیه از مواردی است که در پرونده مطرح است. البته شرکت بیمه پول دیه این افراد را به حساب دادگستری واریز کرده و بخشی از آن پرداخت شده و جای نگرانی درباره آن وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با بیان اینکه کمیسیون راهکارهایی برای کاهش سوانح هوایی ارائه خواهد کرد، گفت: از نکاتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت این بود که کمیته بررسی سانحه تا صدور حکم نهایی توسط قوه قضائیه و ارائه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به ارائه گزارش اقدام نکنند چرا که این امر می‌تواند تبعاتی را برای صنعت هوایی کشور به دنبال داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 13 0

    یاد کلیپ به یاد ماندنی دکتر مه‌آبادی در کمیسیون اصل ۹۰ افتادم که چگونه شجاعانه از کنترلرها و شرکت فرودگاهها دفاع می‌کرد. یاد ایشان به خیر. خیلی حیف شد.

  • ناشناس 12 0

    امیدواریم قوه محترم قضائیه اجازه بدعت‌گذاری و ورود ود سیاستمدران به فرایند بررسی سوانح هوایی را ندهد و اجازه دهند مثل چند دهه قبل روال مطابق ردیه‌های بین‌المللی و توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود. اصل ۹۰ چه ارتباطی با سانحه دارد؟

  • ناشناس 8 0

    این آقایان فقط دنبال نمایش برای جمع کردن آرای مردم و جلوس دوباره بر صندلی نماینگی مجلسند و برایشان مهم نیست که صنعت چه به سرش می‌آید‌. امثال همین آقایان با مداخلات نابجا و قضاوت‌های غلط، جوی را درست کردند که موجب شد تا مدیران خوب وشجاع صنعت کنار گذاشته شوند.

    • ناشناس 4 0

      احسنت. اتفاقا کلیپ مهندس مهابادی در واقع پاسخ محکم مهندس به همین آقا بود. روزی که متاسفانه همه }...{ شده بودند و‌مهندس شجاعانه از صنعت و قوه مجریه دفاع تاریخی کرد. ولی چه فایده! این دخالتها هم ادامه دارد و‌هم بسیار مخرب است.

  • ناشناس 4 0

    به نظر من ایام خوش صنعت در حال تمام شدن است.