| کد خبر: 184134 |

◄ سقوط سهام بوئینگ شاخص داوجونز را پایین کشید

با نگرانی از ایمنی هواپیماهای ۷۳۷، سقوط شدید سهام بوئینگ برای دومین روز متوالی ادامه یافت و شاخص میانگین صنعتی داوجونز را نیز پایین کشید.

تین نیوز

با نگرانی از ایمنی هواپیماهای ۷۳۷، سقوط شدید سهام بوئینگ برای دومین روز متوالی ادامه یافت و شاخص میانگین صنعتی داوجونز را نیز پایین کشید.

پس‌ازاینکه موج زمین‌گیر کردن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ بوئینگ در بین کشورهای بیشتری ادامه پیدا کرد، سهام بوئینگ ۶.۱ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد تا بدترین سقوط دو روزه خود از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون را ثبت کند.

سقوط بوئینگ باعث شد تا شاخص داوجونز ۹۶.۲۲ واحد یا ۰.۳۸ رصد افت کند و به ۲۵۵۵۴.۶۶ واحد برسد. این سقوط البته علی‌رغم آن انجام شد که پس از گزارش تورم کمتر از انتظار فدرال‌رزرو در ماه فوریه، دو شاخص دیگر وال‌استریت، رشد کردند؛ به‌نحوی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۰.۳۰ درصد رشد کند و نزدیک هم ۰.۴۴ درصد بالا رفت.

بوئینگ به سنا می‌رود

سنای آمریکا قصد دارد در جلسه‌ای سقوط مرگبار دو هواپیمای آمریکایی بوئینگ در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شده است را بررسی کند.

«تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه ریاست گروهی را برعهده خواهد داشت که سقوط دو فروند هواپیمای «بوئینگ MAX۸ ۷۳۷» از اکتبر سال گذشته میلادی را بررسی خواهد کرد. او استفاده نشدن موقتی این هواپیماها «محض احتیاط» را پیشنهاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تد کروز به‌عنوان رئیس زیرگروه امور هوا و فضای سنای آمریکا گفت از روی احتیاط، آمریکا به سایر کشورهایی می‌پیوندد که به‌طور موقت تا زمانی که اداره هوانوردی آمریکا امنیت این هواپیما و مسافران آن را تأیید کند از هواپیمای ۷۳۷ MAX۸ استفاده نخواهند کرد.

کروز گفت قصد دارد، «جلسه استماعی را برای بررسی این سوانح برگزار کند تا عوامل سهیم در آن‌ها مشخص شوند و این اطمینان حاصل شود که صنایع هوایی آمریکا امن‌ترین در جهان باقی خواهد ماند».

روز سه‌شنبه «ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی خواست تمامی پروازهای بوئینگ ۷۳۷ MAX۸ خود را لغو کنند.

روابط نزدیک ترامپ و بوئینگ

سه‌شنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با دوست قدیمی خود «دنیس مولنبرگ» مدیرکل شرکت هواپیمایی بوئینگ درخصوص امنیت پرواز هواپیماهای این کشور صحبت کرد. مولنبرگ به ترامپ گفت این هواپیما امن است نیازی به زمین‌گیر شدن نداشت.

ترامپ بارها کشورهای متحدش نظیر کویت را تحت‌فشار گذاشته تا هواپیمای بوئینگ بخرند. چندی پیش مولنبرگ در نشستی در واشنگتن اعلام کرد ممکن است خرید هواپیما از آمریکا بخشی توافق اقتصادی در گفت‌وگوهای اخیر آمریکا با چین باشد.

این درحالی است که چین جزو کشورهایی است که عنوان کرده‌اند برای مدتی از این مدل بوئینگ استفاده نخواهند کرد.

اتفاقات روزهای اخیر و مرتبط با شرکت هواپیماسازی بوئینگ و نحوه واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به آن موجب شده تا رسانه‌های بزرگ آمریکا به کنکاش درباره ارتباطات دونالد ترامپ با این شرکت عظیم هواپیماسازی بپردازند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دراین‌باره نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره امنیت پروازی هواپیمای بوئینگ مکس-8 آمریکا که در روزهای اخیر یک فروند از آنها در اتیوپی سقوط کرد فقط با مدیرعامل این شرکت پرس‌وجویی به عمل آورد و نه از افراد دیگری چراکه ترامپ روابط عمیقی با شرکت بوئینگ دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.