| کد خبر: 184131 |

◄ بسته شدن آسمان 40 کشور به روی بوئینگ 737

با توجه به سقوط دومین هواپیمای بوئینگ 737 مکس-8 که در اتیوپی، دولت این کشور از بوئینگ خواست تا پرواز این هواپیما به این کشور را متوقف کند.

تین نیوز

با توجه به سقوط دومین هواپیمای بوئینگ 737 مکس-8 که در اتیوپی، دولت این کشور از بوئینگ خواست تا پرواز این هواپیما به این کشور را متوقف کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از اسپوتنیک، اتیوپی از شرکت بوئینگ خواسته تا حاصل شدن اطمینان از امنیت هواپیماهای مدل MAX۸، پرواز تمامی این نوع از هواپیماها را متوقف کند.

همچنین شرکت هواپیمایی لبنان و مصر هم عبور هواپیمای بوئینگ 737 از حریم هوایی این کشور و فرود آن در فرودگاه بین‌المللی بیروت را ممنوع کردند.

وزارت هواپیمایی مسافربری مصر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارزیابی سلامت به‌کارگیری این نوع هواپیماها با شرکت‌های هواپیماهای بین‌المللی و شرکت سازنده بوئینگ و نیز آژانس‌های امنیت پرواز مربوطه ادامه دارد.

در این گزارش آمده که شرکت هواپیمایی مصر هیچ هواپیمایی از این نوع را در اختیار نداشته و در برنامه آینده، طرحی برای نوسازی ناوگان هوایی خود ندارد.

خطوط هوایی ایر شاتل نروژ هم اعلام کرد که در پی لغو پروازهای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و ۹ از شرکت بوئینگ تقاضای خسارت خواهد کرد.

ایر شاتل نروژ امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که در پی لغو پروازهای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و ۹ از شرکت بوئینگ تقاضای خسارت خواهد کرد. این خطوط هوایی در پی سقوط یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ در اتیوپی و کشته شدن تمام ۱۵۷ سرنشین آن تصمیم به این کار گرفت. 

سخنگوی ایر شاتل گفته است؛ این شرکت نباید به خاطر هواپیماهای جدید که تاکنون از آن‌ها استفاده کرده دچار دغدغه مالی شود.

به گزارش تین‌نیوز، امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف به‌کارگیری این نوع هواپیما گرفتند.

آمار کشورهایی که حریم هوایی خود را به روی بوئینگ 737 مکس بسته‌اند براساس اعلام پایگاه خبری لبنان 24 تاکنون به 40 کشور رسیده است.

در پی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مدل MAX۸ خطوط هوایی اتیوپی با ۱۵۷ سرنشین، تعدادی از کشورهای جهان پرواز این نوع از هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.