| کد خبر: 180779 |

◄ حل مشکل فرودگاه خرم‌آباد با هواپیماهای کوچک

مدیرعامل فرودگاه خرم‌آباد کمبود مسافر را مهم‌ترین عامل پروازهای نامنظم و عدم نشست هواپیمای پهن پیکر می‌داند.

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه خرم‌آباد کمبود مسافر را مهم‌ترین عامل پروازهای نامنظم و عدم نشست هواپیمای پهن پیکر می‌داند.

به گزارش تین‌نیوز بر اساس گزارش هفته‌نامه سیمره، غلامرضا بنی‌صدر در این‌باره گفت: به دلیل عدم استقبال مسافران از سفرهای پروازی، شرکت‌های هواپیمایی نیز تمایلی به برقراری پرواز در این فرودگاه ندارند.

او درباره ورود شرکت‌های هواپیمایی به این خط هوایی گفت: این شرکت‌ها در وهله‌ی اول باید تامین هزینه‌های پروازی چون سوخت، خلبان و مهماندار را نیز در نظر بگیرند و درصورتی‌که این از پس تامین هزینه‌ها برنیایند، تمایلی برای ادامه همکاری با فرودگاه موردنظر نخواهند داشت.

مدیرعامل فرودگاه خرم‌آباد افزود: شرکت‌های فرودگاهی صلاح نمی‌دانند که برنامه‌های پروازی به‌صورت دائمی و منظم باشد؛ زیرا به دلیل عدم استقبال از سوی مسافران، انجام پرواز در این فرودگاه برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

بنی‌صدر درباره‌ زیاد بودن تعداد پروازهای کنسلی نیز گفت: برنامه‌های پروازی در نظر گرفته شده به‌طور منظم در حال انجام است اما مسافران انتظار دارند که در تایم اداری پرواز داشته باشند و تا عصر هم به شهر خود برگردند.

از سوی دیگر، استاندار لرستان، با تایید وضعیت بی‌ثبات فرودگاه خرم‌آباد راهکاری برای حل این وضعیت ارائه می‌دهد و آن افزایش تعداد پروازها با استفاده از هواپیمای کوچک است.

سید موسی خادمی هم‌چنین از پیگیری برای ورود هواپیمای پهن‌پیکر در فرودگاه خرم‌آباد و از مذاکراتی برای ادامه روند بهسازی فرودگاه خرم‌آباد خبر می‌دهد؛ مذاکراتی که دو نتیجه‌ اساسی داشته است، حمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ادامه‌ روند اجرایی پروژه‌ی فرودگاه خرم‌آباد و تامین مالی پروژه در سطح ملی.

او با اشاره به این‌که فرودگاه خرم‌آباد نزدیک به 20 پرواز رفت و برگشت در هفته‌ دارد، افزود: باید ظرفیت‌ها را افزایش داد بنابراین پیشنهاد می‌کنم هواپیماهای کوچک با ظرفیت 30 تا 40 نفر و تعداد پرواز بیش‌تر در روز راه‌اندازی کنیم تا نیاز مسافران نیز رفع شود.

این مقام مسئول درباره‌ی نشست هواپیمای پهن‌پیکر در فرودگاه خرم‌آباد گفت: فرودگاه خرم‌آباد نه‌تنها فرودگاه آماده برای انواع پروازهاست بلکه از لحاظ مشخصات فرودگاهی نیز از بسیاری از فرودگاه‌های هم‌جوار بهتر و تخصصی‌تر است.

خادمی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی لرستان دو پرواز در هفته خود را لغو کرده است، گفت: درخواست دادیم که به پروازهای خود در این فرودگاه ادامه دهد اما این جلسات به نتیجه نرسید.

او ادامه داد: ما اقتداری بر این شرکت نداریم چرا که به‌عنوان بخش خصوصی در حال فعالیت بوده و تعهد قانونی و کتبی نیز به استانداری نداده است، هرچند که به نام لرستان وام گرفته، اما از این شرکت هواپیمایی نیز به‌عنوان بخش خصوصی انتظار داریم که در چنین شرایطی که فرودگاه نیاز به ورود شرکت‌های هواپیمایی دارد، ورود کرده و پروازهایی را برقرار کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.