| کد خبر: 180592 |

◄ اظهارات متناقض بر سر ساخت هواپیمای 72 نفره

اخیراً منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگویی که با خبرنگار تین‌نیوز داشته از پیشرفت 8 درصدی ساخت هواپیمای بومی 72 نفره خبر داده این در حالی است که ظاهراً معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای برای ساخت هواپیمای بومی ندارد.

تین نیوز

اخیراً منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگویی که با خبرنگار تین‌نیوز داشته از پیشرفت 8 درصدی ساخت هواپیمای بومی 72 نفره خبر داده این در حالی است که ظاهراً معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای برای ساخت هواپیمای بومی ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ماجرا از این قرار است که در آذرماه سال جاری سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه مراسم آغاز فاز نخست بومی‌سازی تجهیزات ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سؤالی یکی از خبرنگاران در خصوص آیا ساخت هواپیمای سویل تا 3 سال آینده امکان‌پذیر است توضیح داد: باید برای ساخت هواپیمای سویل در وزارت راه و شهرسازی بحث شود، اما ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه خاصی برای آن نداریم.

او این را هم گفته بود که علی‌رغم این موضوع بسیار به دنبال این هستیم که شرکت‌هایی که ظرفیت انجام این کار را دارند تقویت کنیم تا بتوانند فعلاً در حوزه سویل وارد شوند.

این صحبت در حالی از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفته شد که منوچهر منطقی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به ساخت هواپیمای بومی 72 نفره اشاره کرد و حتی توضیح داد؛ این‌که این پروژه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد؛ اولین عامل مهم این است که باید به این پروژه در یکسری از مقاطع بودجه اختصاص داده شود که متأسفانه در پرداخت این بودجه‌ها درست عمل نمی‌شود.

اینکه چرا دو مقام مسئول علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو جهت متناقض درباره ساخت هواپیمای 72نفره اظهارنظر می‌کنند؛ مشخص نیست؛ اما در این حال سورنا ستاری حتی توپ را به زمین به وزارت راه و شهرسازی انداخته و اعلام کرد؛ باید برای ساخت هواپیمای سویل در وزارت راه و شهرسازی بحث شود.

در عین حال منوچهر منطقی در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص اینکه چه راهکاری برای پروژه ساخت هواپیمای بومی 72 نفره اندیشیده شده تا به سرنوشت ساخت هواپیمای 150 نفره نیفتد گفته بود؛ متأسفانه در پرداخت این بودجه‌ها درست عمل نمی‌شود؛ پروژه هواپیمای 150 نفره چند فاز داشت که فاز اول پول آن پرداخت شد و به نتیجه رسید اما در فاز دوم پولی پرداخت نشد و پروژه متوقف ماند که در صورت رسیدن بودجه فاز دوم آن نیز آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بانام 1 0

    بگذارید مردم از همان مواهب خودروی ملی که بر سرشان هوار شده لذت ببرند دیگه بیشتر از این به مواهب لطفا اضافه نفرمائید.

  • شبیه سازان پیشرفته ابراهیمی 1 0

    سلام و درود فراوان بر شما.
    دادن بودجه به مدیران ناموفق قبلی که در خودرو سازی و موشک سازی و هواپیماسازی امتحان خود را پس داده اند و مردود شدند کاری اشتباه است.
    شما را بخدا از متخصصان نترسید و امور تخصصی به آنها بسپارید تا کارها به ثمر برسند. ما هرجا ضربه خوردیم از همین افراد غیر متخصص ظاهر فریب خوردیم که بواسطه روابط آنها را برسر متخصصان زحمتکش و نخبه کشور مسلط کردیم. و با سوء مدیریتشان بودجه ها را تلف و پروژه ها را ناموفق رها میکنند. بخدا قسم ما میتوانیم و خوب هم میتوانیم بشرطی که مدیریت دست اینگونه افرادی که با رابطه منصوب شده اند بر سر امور نباشند.

  • جک جک 1 0

    کاش بجای مدیران شومن هزینه ای چهارتا مدیر لایق کارآفرین دور دولت را میگرفتند

  • سعید 0 0

    لطفا ی نفر بمن بگه هواپیمای " بومی " دیگه چه صیغه ای هست؟