| کد خبر: 179122 |

◄ نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق ارز سامانه نیما بسته شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت بانک مرکزی با نرخ‌گذاری خدمات دریافتی و فروشی شرکت‌های هواپیمایی طبق ارز نیما خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت بانک مرکزی با نرخ‌گذاری خدمات دریافتی و فروشی شرکت‌های هواپیمایی طبق ارز نیما خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی عابدزاده گفت: در جلساتی که با بانک مرکزی برگزار شد به تازگی اختصاص ارز نیما به شرکت‌های هواپیمایی سرعت گرفته است، اما بالاخره باید پذیرفت اقتصاد کشور به یک باره دچار این مشکل (نوسانات ارزی) شد و برای رفع این مشکل کمی زمان نیاز داریم.

او به سهم 50 درصدی ارز در هزینه‌های شرکت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی پذیرفت‌ که ارز نیما در همه جنبه‌ها به صنعت حمل‌ونقل هوایی اختصاص یابد و نرخ‌ها، در خدماتی که شرکت‌ها می‌فروشند و خدماتی که دریافت می‌کنند، بر اساس ارز سامانه نیما باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه جلسات مستمری با بانک مرکزی در این حوزه برگزار کرده‌ایم، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی که قبلا ساختار دریافت ارز از سیستم بانکی کشور را داشتند، زودتر ارز نیما دریافت کردند و برخی از شرکت‌ها هم به دلیل آزاد بودن ارز، به سراغ بانک‌ها نمی‌رفتند و از صرافی‌ها تامین می‌کردند که این شرکت‌ها در دریافت ارز نیما کمی عقب افتاده‌اند.

عابدزاده افزود: ظرف چند هفته اخیر نرخ‌های بلیت هواپیما با دلار نیما (حدود 8 هزار تومان) بسته شد و تغییرات خاصی در قیمت‌ها نداشته‌ایم. نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمای خارجی‌ کاهش یافت چون بر اساس قیمت نیما بود و شرکت‌های داخلی هم کم و بیش ارز نیما دریافت کرده‌اند.

او گفت: عده‌ای قصد دارند از این فضای آزاد‌سازی نرخ‌ها سواستفاده کنند، اما ما نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد، به هر حال شروع هر کاری، سختی‌هایی هم دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.