| کد خبر: 178986 |

◄ سوخو تاییدیه سازمان هواپیمایی را دارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تایید رعایت استاندارهای جهانی در ساخت سوخو از طرف این سازمان خبر داد و گفت: موردی ندارد که بخواهیم استفاده از آن را رد کنیم.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تایید رعایت استاندارهای جهانی در ساخت سوخو از طرف این سازمان خبر داد و گفت: موردی ندارد که بخواهیم استفاده از آن را رد کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی عابدزاده گفت: چنان‌چه شرکت‌های هواپیمای ایرانی مایل باشند از این هواپیما استفاده کنند و فروشنده هم مایل باشد، این هواپیما را به ایران بفروشد، سازمان هواپیمای کشوری ایران آمادگی این را دارد که اظهار‌ نظر نهایی خود را در مورد این هواپیما ارائه کند.

او ادامه داد:  به هر حال این هواپیما استانداردهای جهانی را رعایت کرده و در حال پرواز است‌، یعنی موردی ندارد که بخواهیم استفاده از آن را رد کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره طرح موضوعی با عنوان تناسب هواپیمای مسافری سوخو با شرایط آب و هوایی ایران گفت: امکان دارد، هواپیمایی در یک سطح جغرافیایی خوب عمل کند و به راحتی پرواز داشته باشد، اما در منطقه‌ای دیگر از این کشور، برای پرواز با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که با رعایت آن محدودیت‌ها، پرواز می‌کند.

عابدزاده افزود: عده‌ای از این موضوع «آب و هوا و جغرافیا» سواستفاده و آن را مطرح می‌کنند تا بخشی از قسمت‌های کشور در مورد پرواز را زیر سؤال ببرند، در حالی که این گونه نیست.

او گفت: هواپیماهایی نظیر ATR، بوئینگ یا ایرباس در سراسر دنیا پرواز می‌کنند، ATR در تایلند پرواز می‌کند در آمریکا هم پرواز می‌کند، بنابراین این به اپراتور مربوط است که چگونه از آن هواپیما استفاده کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیش از انقلاب بود که 4 فروند هواپیما برای ایران خریداری شده بود که این شرایط را داشت، این‌ها در حوزه جنوبی کشور و حوزه مناطق نفتی پرواز می‌کردند اما ما وقتی که می‌خواستیم از این هواپیماها برای مسیر تهران-مشهد استفاده کنیم، با سطح محدودیت بالایی پرواز می‌کردند‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.