| کد خبر: 178325 |

◄ مذاکره‌ای برای خرید سوخو در کار نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از این‌که آنتونوف جز گزینه‌های مورد مذاکره‌ای میان ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما نیست، خبر داد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از این‌که آنتونوف جز گزینه‌های مورد مذاکره‌ای میان ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما نیست، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی گفت: مذاکره‌ای برای خرید هواپیماهای آنتونوف بین ایرلاین‌ها وجود ندارد.

 او تشریح کرد:  شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تمام گزینه‌های موجود در بازار برای تامین ناوگان مورد نیاز خود را بررسی می‌کند، اما فعلا شرکت هواپیماساز آنتونوف جزو این گزینه‌ها نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: آنتونوف پس از صحبت‌های مطرح شده درباره ساخت هواپیمای مسافربری در ایران به‌عنوان یکی از شرکای خارجی وارد کشور شد که نتیجه آن ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ بود. اما با توجه به ثبت حوادث و سقوط‌هایی که در سال‌های قبل داشتیم طرح آن متوقف شده و اجرایی نمی‌شود.

سامانی گفت: به نظر می‌رسد که با توجه به نبود استقبال لازم از سوی ایرلاین‌های ایرانی برای خرید هواپیماهای آنتونوف شاید مسئولان این شرکت همچنان به دنبال پیگیری همان طرح‌های سابق باشند.

او درباره خرید هواپیما سوخو ۱۰۰ روسیه گفت: برای دورزدن تحریم‌های آمریکا سوخو برنامه دارد تا مشارکت آمریکا در قطعات هواپیمای مسافربری خود را به کمتر از ۱۰ درصد برساند و در صورتی که این امر اجرایی شود، می‌توان به خرید هواپیماهای سوخو فکر کرد.

این مقام مسئولبا تاکید بر به اینکه تغییرات در ساختار هواپیمای سوخو باید با حفظ استانداردهای لازم باشد گفت:  اگر بنا باشد ایرلاین‌های ایرانی این هواپیما را بخرند نیز سازمان هواپیمایی‌ کشوری نظارت لازم بر آن را داشته و پس از صدور مجوز این هواپیما می‌تواند در آسمان ایران پرواز کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.