| کد خبر: 177254 |

◄ در ساخت فرودگاه دید گردشگری نداریم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نداشتن دید گردشگری در ساخت فرودگاه را یکی از معضلات صنعت گردشگری در کشور خواند.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نداشتن دید گردشگری در ساخت فرودگاه را یکی از معضلات صنعت گردشگری در کشور خواند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان  عدم نگاه به صنعت گردشگری از سوی سازمان هواپیمایی را یکی از دلایل عدم موفقیت صنعت گردشگری و هواپیمایی دانست و گفت: هواپیمایی چه بخواهد چه نخواهد بدون مسافر چیزی ندارد.

او با بیان این‌که همین افزایش قیمت  بلیت هواپیما موضوع دعوای من با وزارت راه بود، گفت: نرخ ارز بالارفته و هزینه هواپیمایی افزایش یافته بود. اما من گفتم که شما وابسته به مشتری هستید اگر افزایش قیمت بدهید به هواپیمایی خدمتی نکردید.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: در همین زمینه با رئیس‌جمهوری مکاتبه کرد و حسن روحانی هم در ابلاغیه‌ای از ستاد تنظیم بازار خواست ورود و نرخ را مشخص کند.

مونسان گفت: اما اینکه ما بخواهیم هواپیمای ما نقشی مثل هواپیمایی ترکیه داشته باشد، خواسته‌ای دور از ذهن است چون گردشگری دغدغه کشور ما نیست.

او گفت: برخلاف کشورهایی چون امارات و ترکیه که با گردشگری خودشان را به کشوری موفق تبدیل کرده‌اند، گردشگری در کشور ما در حاشیه حرکت می‌کند.

این مقام مسئول افتتاح بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در ترکیه را نتیجه رویکرد جدی این کشور همسایه به گردشگری دانست و گفت: گرفتاری ما این است که حتی اگر فرودگاهی می‌سازیم، اصلاً دید گردشگری پشت آن نیست. توجه نداریم حمل‌ونقل اگر بخواهد توسعه پیدا کند باید گردشگری دغدغه جدی مسئولان باشد.

مونسان از همکاری سازمان هواپیمایی کشور و میراث فرهنگی به پنجره واحد یاد کرد و گفت: از عوارض خروج از کشور چیزی هم به سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌رسد.

او هم‌چنین گفت: لغو روادید یک‌طرفه عمان باعث افزایش گردشگر و ارتقای دو پرواز به ۹ پرواز در هفته شد.

رئیس سازمان گردشگری از تلاش برای لغو روادید یک‌طرفه برای گردشگران چینی خبر داد و گفت: چین 121 میلیون گردشگر خروجی دارد و این عدد در دنیا قابل‌توجه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خدا را شکر که در این کشور یکی پیدا شد و گفت که فرودگاههای ما هم مثل بسیاری از کشورهای دنیا میتوانند محل تجمع دوستداران پرواز ها باشند و از اینکار لذت ببرند