| کد خبر: 175329 |

کاپیتان خانجانی:

◄ بهبود جریان ترافیک نشست و برخاست با استفاده هم‌زمان از دو باند مهرآباد

در آینده نزدیک با استفاده هم‌زمان از دو باند 29 راست و 29 چپ، شاهد افزیش ایمنی پروازها و بهبود جریان ترافیک نشست و برخاست ها خواهیم بود.

تین نیوز

مدیر آموزش شرکت هواپیمایی کاسپین با ابراز خرسندی از پایان بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد تاکید کرد: در آینده نزدیک با استفاده هم‌زمان از دو باند 29 راست و 29 چپ، شاهد افزیش ایمنی پروازها و بهبود جریان ترافیک نشست و برخاست ها خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علیرضا خانجانی، بابیان این مطلب عنوان کرد: بهره‌برداری از باند بتنی 29 راست فرودگاه مهرآباد اتفاقی خجسته است.

 وی گفت: در آینده نزدیک و پس از انجام بهسازی باند آسفالتی 29 چپ، فرودگاه مهرآباد دو باند خواهد داشت و جریان نشست و برخاست با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌شود، ضمن این‌که ایمنی پروازها افزایش خواهد یافت.

مدیر آموزش شرکت هواپیمایی کاسپین بابیان این‌که نیاز به استفاده از دو باند با توجه به حجم بالای نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد کاملا محسوس است، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد طرح تقرب و نصب سیستم های کمک ناوبری ILS از باند 29 راست برای مقاصدی بالاتر از تاکسی وی استفاده بهینه شود.

معلم تایپ هواپیمای 737 بابیان این‌که باند بتنی بسیار مقاوم‌تر از باند آسفالت است، گفت: باند بتنی نسبت به بارش و یخ‌زدگی دوام و مقاومت بیش‌تری دارد گرچه استفاده از باند آسفالت برای خلبانان آسان‌تر است.

وی افزود: استفاده از باند بتنی و آسفالت به طور هم‌زمان در دنیا سابقه موفقیت‌آمیزی دارد و از جمله فرودگاه‌های دارای این نوع باند می توان به فرودگاه کی یف اوکراین اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.