| کد خبر: 174382 |

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی:

◄ اسنپ و تپسی نباید به فرودگاه امام‌خمینی بیایند

ترمینال سلام در آبان ماه افتتاح خواهد شد، چراکه حتی یک ساعت نیز در انجام کارهای عملیاتی و افتتاح این پروژه توقف نیفتاده است.

تین نیوز

شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری صبح امروز عنوان کرد: کاملا معتقدم اسنپ و تپسی نباید به فرودگاه امام بیایند. چراکه علی‌رغم تعیین و تعبیه مکانی مناسب در ترمینال برای این دو تاکسی‌یاب اینترنتی، آن‌ها قوانین ما را نپذیرفتند.

آدم

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی در ادامه افزود: هزار و 400 تاکسی برای 800‌مسافر در فرودگاه وجود دارد و ما درصدد کاهش تاکسی‌های اسنپ و تپسی هستیم.

آدم‌نژاد گفت: قیمت تاکسی در خرداد ماه افزایش پیدا کرد اما یکی از موضوعاتی که به دنبال آن هستیم مجهزکردن تاکسی های فرودگاه امام به تاکسی متر است. یکسان بودن قیمت‌ها فارغ از مسافت به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی با اشاره به پروژه افتتاح ترمینال سلام عنوان کرد: امیدواریم ترمینال سلام در آبان ماه افتتاح شود، چراکه حتی یک ساعت نیز در افتتاح این پروژه توقف نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی با بیان این‌که برنامه‌ریزی فنی پروژه فرودگاه سلام به‌خوبی پیش می‌رود اظهار داشت: خرید تجهیزات ترمینال سلام از ارز آزاد استفاده کردیم.

آدم‌نژاد هم‌چنین با تاکید بر این‌که فعلا پروازهای کمی به‌سمت سلام خواهند رفت، گفت: دغدغه اصلی ما در پروژه ترمینال سلام به اتمام رساندن هرچه بهتر آن است و از همین‌رو بسیار سعی کرده‌ایم کل ترمینال را CIP کنیم.

 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی درخصوص مکان‌سنجی ترمینال سلام نیز توضیح داد: مهم‌ترین ویژگی این ترمینال این است که می‌تواند به‌صورت مدام تغییر پیدا کند. چراکه از کل ظرفیت 14هزار هکتاری این پروژه استفاده نشده تا آیندگان در آینده اگر ایده و طرحی داشتند بتوانند با فضای کافی آن را انجام دهند.

آدم‌نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر تخمین هزینه کل ترمینال گفت: به‌دلیل این‌که بخشی از این پروژه به‌صورت پیمانکاری پیشرفت کرده بود و بعد از آن به‌صورت BLT انجام شد، بنابراین نزدیک به 500میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد.

او با بین این‌که بیش از هزار هکتار از زمین‌های شهر تهران بارانداز است، عنوان کرد: این موضوع نیاز به اصلاح دارد و به همین جهت فرودگاه شهر فرودگاهی امام می‌تواند برای باراندازهای تهران مکان مناسبی باشد.

آدم نژاد به نظام موبلیتی قوی در بخش لجستیک شهر فرودگاهی امام اشاره و تصریح کرد: شهر لجستیکی از طریق مسیر 2.4 کیلومتری به کمربندی جنوبی تهران متصل می‌شود بنابر این شهر لجستیکی 835 هکتاری از سه طرف به ریل و آزادراه متصل خواهد شد.

آدم‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات ارزی و افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث کاهش پروازهای فرودگاه امام شده یا نه نیز توضیح داد: دو ایرلاین خارجی در گذشته به‌دلایل اقتصادی عنوان کرده بودند که قصد ترک بازار ایران را دارند که این موضوع مربوط‌به قبل از بازگشت تحریم‌ها است، پس از همین‌رو باید اعلام کنم که روند کاهشی پروازهای فرودگاه امام زیر 10‌درصد بوده است.

وی در خصوص طراحی اپلیکیشن فرودگاه امام‌خمینی، عنوان کرد: در این اپلیکیشن تلاش شده تا تمام نیازهای مسافر در نظر گرفته شود و برای آن‌ها امکاناتی در نظر گرفته‌ایم که از طریق آن نیازهای مسافران برطرف خواهد شد.

او گفت: این اپیکیشن به‌زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی رسما به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.