| کد خبر: 173795 |

◄ حضور ایران ایر در فرودگاه پیام با هواپیماهای ATR

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» اعلام کرد که به زودی هواپیماهای این شرکت از طریق فرودگاه بین المللی پیام البرز به مسافران خدمات دهی می کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» اعلام کرد که به زودی هواپیماهای این شرکت از طریق فرودگاه بین المللی پیام البرز به مسافران خدمات دهی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فرزانه شرفبافی روز سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز افزود: به همین منظور در اولین فرصت، پرواز مسافربری «ایران ایر» را از طریق فرودگاه پیام انجام خواهیم داد و تلاش بر این است که از هواپیماهای جدید و به روز «ای. تی. آر» در این فرودگاه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پشتیبانی پروازهای سایر شرکت های هواپیمایی از دیگر برنامه های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی پیام البرز است.

شرفبافی گفت: در طول یک سال گذشته کارهای بزرگی در فرودگاه پیام به لحاظ زیر ساختی انجام شده که مسافربری شدن آن یکی از این اقدام های مهم است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جلسه مدیران فرودگاه پیام، اظهار داشت: امروز امکانات فرودگاه بین المللی پیام مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین فرصت، پروازهای مسافری ایران ایر را در این فرودگاه برقرار کنیم. علاقمندیم که از هواپیماهای جدید و به روز ATR در این فرودگاه استفاده کنیم. 

وی با اشاره به مزایای مسافری شدن فرودگاه پیام اظهار داشت: انجام پروازهای مسافری از طریق این فرودگاه با استقبال زیادی مواجه خواهد شد که منتج به کاهش ترافیک فرودگاه های دیگر و اثر مثبتی در عملیات حمل و نقل هوایی کشور دارد.

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه مسافربری پیام البرز اعلام کرد که این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول ۴ هزار متر، عرض ۶۰ متر و اپرون(پارکینگ هواپیما) ۱۲۸ هزار متری از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.

سعید زرندی افزود: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال ۹۸ به ظرفیت جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال درشهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.

زرندی بیان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه که امروز شاهد آن بود یم چشم اندازی روشن برای منطقه اقتصادی پیام و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم شده است.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز نیزگفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می توانند از این فرودگاه استفاده کنند. 

علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال ۱۴۰۰ استفاده کنند ، حداقل ۳۰۰ هزار تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده های منتهی به تهران کاهش می یابد. 

وی اضافه کرد: با این میزان کاهش حجم ترافیک علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. 

گفتنی است بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز بین مشهد و کرج خدمات دهی می کند. همچنین مسیرهای پروازی جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها در آینده اطلاع رسانی می شود. نخستین پرواز مسافری فرودگاه بین المللی پیام البرز توسط یک شرکت خصوصی روز جمعه ۲۳ شهریورماه جاری بین مشهد مقدس و کرج انجام شد. پیش از این فرودگاه پیام البرز محل نشست و برخاست هواپیماهای باری بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.