| کد خبر: 169422 |

◄ هواپیماهای ATR هما مشتری پیدا کرد

گفته می‌شود که سیزدهمین ATR72 هما با سریال 1510 در حال آماده شدن است اما به دلیل تحریم‌ها امکان تحویل هواپیما به ایران وجود ندارد.

تین نیوز

گفته می‌شود که سیزدهمین ATR72 هما با سریال 1510 در حال آماده شدن است اما به دلیل تحریم‌ها امکان تحویل هواپیما به ایران وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ششم تیرماه تعلیق بخشی از تحریم‌های ایران که در برجام روی آن توافق شده بود را باطل اعلام کرد که بر اساس آن قراردادهای ایران‌ایر با ایرباس، بوئینگ و ATR  لغو شد.

همین چندی پیش بود که مدیرعامل شرکت ای‌تی‌آر در گفت‌وگو با یک نشریه فرانسوی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند سفارش‌های ایران را تحویل دهد این در حالی است که از ۸۰ فروند هواپیمایی که برای تحویل در سال ۲۰۱۸ سفارش شده، ۱۲ فروند متعلق به ایران است.

کریستین شرر حتی به این مسئله اشاره کرد که دو فروند هواپیمای ای‌تی‌آر آماده برای تحویل به ایران وجود دارد اما نمی‌تواند ریسک تحریم‌های ایران را بپذیرد.

در حالی تحویل 4 فروند هواپیمای ATR ایران‌ایر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که چند روز پیش «الکس ماچراس» تحلیل‌گر و متخصص هوانوردی در توییتی اعلام کرد که شرکت ای‌تی‌آر از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست مجوز جدید صادرات کرده است تا امکان تحویل 12 فروند هواپیمای این شرکت به ایران فراهم شود.

اما گویی کمپانی ای‌تی‌آر از دو شرکت هند و مالزیایی برای فروش هواپیمای ایران‌ایر مشتری دارد و در صورت عدم امکان تحویل هواپیما به ایران‌ایر این هواپیما را به سایر شرکت‌ها خواهد فروخت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alpha 0 1

    یعنی واقعا باید به حال تین‌نیوز و نگارنده این خبر گریست! وقتی که منبع‌شون یک کانال تلگرامیه! مدیرعامل ATR اعلام کرد هواپیماهای تولید شده برای ایران سفارشی‌شده هستند و امکان فروش اونها به شرکت دیگه‌ای نیست، باز تین بیاد اخبار یه کانال مجهول الهویه رو بازپخش کنه، افسوس!