| کد خبر: 173652 |

◄ فرصت ناخواسته کاهش سفرهای هوایی برای ایرلاین‌های کوچک

ایرلاین‌ها می‌توانند از فرصت کاهش سفرهای هوایی استفاده کند و هر زمان شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی حرکت کرد و مردم توانستند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند ایرلاین‌ها درنهایت ناوگان مناسب‌تری برای ارائه خدمات به مسافران داشته باشند.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است در شرایط موجود ادغام شرکت‌های هواپیمایی شدنی نیست چراکه تبعات ادغام ایرلاین‌ها بیشتر از کارآمدی آن خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، عده‌ای کاهش سفرهای هوایی که در پی مشکلات ارزی رخ داده را فرصت تازه‌ای برای ادغام شرکت‌های هواپیمایی قلمداد می‌کنند.محمدتقی جدیدی، مدیرعامل سابق هواپیمایی کیش‌ایر، در شماره جدید هفته‌نامه «حمل‌ونقل» با در این باره توضیح داده است.

او ادغام شرکت‌های هواپیمایی را ناکارآمد می‌داند و می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین مشکلات بحث سرمایه‌گذاران است. به دلیل اینکه سرمایه‌های سرمایه‌گذاران در ایرلاین‌ها یکسان نیست و هیچ‌کدام از سرمایه‌ها با هم برابری نمی‌کند و هر کدام مدعی کارهای خودشان هستند مانع انجام این کار می‌شود اما خرید ایرلاین‌های کوچک توسط ایرلاین‌های بزرگ‌تر روش بهتری خواهد بود.»

جدیدی با بیان اینکه در شرایط موجود ادغام شرکت‌های هواپیمایی شدنی نیست و بعید می‌دانم این اتفاق صورت بگیرد چراکه تبعات ادغام ایرلاین‌ها بیشتر از کارآمدی آن خواهد بود، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در خصوص ادغام بحث سرمایه‌گذاران است. به دلیل اینکه سرمایه‌های سرمایه‌گذاران در ایرلاین‌ها یکسان نیست و هیچ‌کدام از سرمایه‌ها با هم برابری نمی‌کند و هر کدام مدعی کارهای خودشان هستند مانع انجام این کار می‌شود و من هم بعید می‌دانم ادغام در صنعت حمل‌ونقل هوایی انجام بگیرد. مگر اینکه یک اجبار حکومتی برای این کار ابلاغ شود و این کار هم به دلیل اینکه شرکت‌های هواپیمایی خصوصی هستند امکان‌پذیر نیست.

او می‌افزاید: امیدوارم وضعیت اقتصادی کشور بر وفق مراد شرکت‌های هواپیمایی پیش برود تا در نهایت بتوانند صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور از رکودی که در آن گرفتار است، خارج شوند و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند بنگاه‌هایی که در اختیارشان قرارگرفته را به سوددهی برسانند. صنعت حمل‌ونقل هوایی برای اینکه بتواند از این وضعیت خارج شود نیازمند تحمل مدیران و کمک دولت است.

این کارشناس صنعت هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما خرید ایرلاین‌های کوچک توسط ایرلاین‌های بزرگ‌تر می‌تواند روش بهتری به نسبت ادغام باشد؟ عنوان کرد: بله خرید ایرلاین‌های کوچک‌تر توسط ایرلاین‌ها بزرگ‌تر می‌تواند اتفاق خوبی در حمل‌ونقل هوایی باشد، یعنی شرکت‌های هواپیمایی که توان مالی‌شان به حداقل رسیده و به‌نوعی در مرز ورشکستگی قرار دارند و دیگر نمی‌توانند از پتانسیلی که در اختیار قرار دارند استفاده کنند می‌توانند در ایرلاین بزرگ‌تری ادغام شوند. در شرایط کنونی ایرلاین‌ها می‌توانند با توجه به اینکه میزان سفرهای هوایی کاهش یافته، از این فرصت استفاده کنند و هواپیماهای خود را از لحاظ فنی، آرایش هواپیما و... بروز کنند.

مدیرعامل سابق هواپیمایی کیش‌ایر با بیان اینکه بعد از مشکلات ارزی که پیش آمد سفرهای هوایی کاهش یافته است، گفت: برای مثال یک شرکت هواپیمایی ۱۰ فروند هواپیما دارد اما متقاضی مسافر این ایرلاین به ۶ فروند هواپیما رسیده است از همین رو این شرکت می‌توانند ۴ فروند هواپیمایی که به روی زمین‌ مانده است را به‌روز کند. به اعتقاد من از موقعیت کاهش سفرهای هوایی که یک فرصت ناخواسته است و در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته باید استفاده کرد تا ایرلاین‌ها بتوانند قابلیت ناوگان خود را افزایش دهند و ازلحاظ فنی و ظاهری هواپیماهای خود را بروز کنند.

وی می‌گوید: مردم در سفرهایی که از هواپیما استفاده می‌کنند بعضاً با صندلی‌های پاره و کثیف، آرایش بد هواپیما، میز شکسته و... مواجه می‌شوند از همین رو ایرلاین‌ها می‌توانند از فرصت کاهش سفرهای هوایی استفاده کند و کمی به این دست موضوعات توجه کنند و هر زمان شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی حرکت کرد و مردم توانستند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند ایرلاین‌ها درنهایت ناوگان مناسب‌تری برای ارائه خدمات به مسافران داشته باشند.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.