| کد خبر: 173400 |

◄ دستورالعمل ترامپ فقط درباره هواپیماهای آمریکایی است

نماینده سابق ایران در ایکائو دلایل بی تاثیر بودن دستورالعمل ترامپ را در مفاد موافقت‌نامه بین‌المللی پروازهای عبوری تشریح کرد.

تین نیوز

نماینده سابق ایران در ایکائو دلایل بی تاثیر بودن دستورالعمل ترامپ را در مفاد موافقت‌نامه بین‌المللی پروازهای عبوری تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا منظری درباره دستورالعمل اخیر ترامپ خطاب به ایرلاین‌ها مبنی بر عدم عبور از آسمان ایران گفت: آنچه از سوی دولت ایالت متحده آمریکا مطرح‌شده در رابطه با موافقت‌نامه‌های بین‌المللی پروازهای عبوری یا چگونگی اجرای آن سیاست جدیدی به وجود نمی‌آورد و این دولت تعیین تکلیف خاصی انجام نداده است.

او تصریح کرد: طبق موافقت‌نامه‌های بین‌المللی پروازهای عبوری از فضای کشورهای متعاهد عضو باید برقرار باشد و هر کشوری موظف است فضای هوایی خود را برای عبور هواپیماهای سایر کشورهای عضو فراهم کند.

این کارشناس هوایی تصریح کرد: این دستورالعمل به مفاد موافقت‌نامه بین‌المللی در این زمینه خدشه‌ای وارد نمی‌کند درنتیجه این مساله وارد بحث اعمال تحریم بر کشورهای دیگر در رابطه با عبور از فضای کشور نشده است.

منظری توضیح داد: دولت آمریکا در دستورالعمل اخیر فقط به هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی یا هواپیماهای نظامی آمریکا هشدار داده که با توجه به مشاجرات سیاسی بین دو کشور برای عبور از آسمان ایران احتیاط به خرج داده یا از مسیرهای دیگری استفاده کنند.

او تاکید کرد: هر کشوری آزاد است طبق رویه‌های بین‌المللی برای اتباع خود دستورالعمل‌هایی را صادر کند.

نماینده سابق ایران در ایکائو هم‌چنین گفت: هرچند جهان عدم پایبندی آمریکا به قواعد بین‌المللی را پیش‌ازاین تجربه کرده اما به نظر نمی‌رسد آمریکا بتواند به‌منظور وارد کردن فشاری جدید به صنعت هوایی ایران کشورهای دیگر را تهدید به تحریم کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.