| کد خبر: 172553 |

◄ رشد بی سابقه تقاضای ترانزیت هوایی در خاورمیانه

رشد تقاضای ترانزیت هوایی خاورمیانه در ماه جولای رتبه اول را به خود اختصاص داد.

تین نیوز

رشد تقاضای ترانزیت هوایی خاورمیانه در ماه جولای رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) رشد تقاضا برای ترانزیت هوایی خاورمیانه در ماه جولای بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

در بیانیه موسسه یاتا مشخص است که افزایش حجم جابه‌جایی بار از طریق حمل‌ونقل هوایی خاورمیانه،  فصلی است و همچنان روند رو به رشد دارد اما این افزایش همگام با افزایش ظرفیت نبوده است.

شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی خاورمیانه در ماه جولای شاهد رشد 5.4 درصدی تقاضای ترانزیت نسبت به ماه ژوئن بوده‌اند و این در حالی است که  ظرفیت ناوگان آن‌ها 6.3 درصد افزایش داشته است.

بازار جهانی تقاضای ترانزیت هوایی در ماه جولای نسبت به مدت مشابه در ماه ژوئن 2.1 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که سرعت افزایش نرخ رشد در مدت مذکور از ماه می سال 2016 کمترین میزان را داشته است و از میانگین رشد پنج‌ساله اخیر (5.1 درصد) است نیز کمتر بوده است.

تقاضای ترانزیت هوایی در ماه جولای امسال کمترین میزان را در دو سال گذشته و از سال 2016 را داشته است. به‌طوری‌که از جولای 2017 تا جولای امسال ظرفیت ترانزیت هوایی جهانی حدود 3.8 درصد افزایش داشته است و این چهارمین بار در پنج ماه گذشته است که رشد ظرفیت بیش از رشد تقاضا بوده است.

مدیرکل یاتا گفت: هرچند خطر نزولی شدن تقاضای حمل‌ونقل هوایی افزایش پیدا کرده است اما هنوز انتظار رشد چهار درصدی در سال جاری را داریم.

او درباره علت ایجاد این نرخ نزولی گفت:مذاکره‌های متعدد و بی‌ثبات بین آمریکا و چین به‌عنوان دو قدرت تجاری جهانی باعث کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری و تجارت  شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.