| کد خبر: 170328 |

◄ تصمیم آمریکا مورد توجه ما نیست/ حمل‌ونقل هوایی سرپا خواهد ماند

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اینکه قرار است آمریکا چه تصمیمی برای ما بگیرد مورد توجه ما نخواهد بود، آنچه که ما امروز هدف‌گذاری کرده‌ایم این است که نگذاریم صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور بخوابد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اینکه قرار است آمریکا چه تصمیمی برای ما بگیرد مورد توجه ما نخواهد بود، آنچه که ما امروز هدف‌گذاری کرده‌ایم این است که نگذاریم صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور بخوابد.

علی عابدزاده در حاشیه نخستین نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز به همت و ابتکار شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور یک نمایشگاهی در راستای به نمایش گذاشتن نیازهای کشور در حوزه ساخت قطعات که سازندگان داخلی می‌توانند آن‌ها را شناسایی و اقدام به ساخت قطعات موردنیاز صنعت هوایی کنند، برگزار شده است.

وی در ادامه مطلب فوق به تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های هوایی اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نیازهای صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را در معرض نمایش  گذاشته است تا شرکت‌های سازنده که تعداد آن‌ها در کشور کم نیست با شناسایی این نیازها در ساخت قطعات مشارکت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اولویت‌های ساخت قطعات هواپیما خاطرنشان کرد: قطعاتی که در این نمایشگاه عرضه شده در اولویت نیاز حمل ونقل هوایی کشور قرار دارد که در راستای آن شرکت‌های هواپیمایی بتوانند پروازهای با ایمنی را انجام بدهند.

عابدزاده ادامه داد: صنعت هوایی به غیر از امکانات و قطعاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است نیازهای دیگری هم دارد که ساخت آن نیازمند تکنولوژی پیچیده‌تری است. اما بنده یقین داریم با توانی که در صنعت و کشور وجود دارد می‌توانیم بسیاری از مشکلات این صنعت را رفع کنیم.

او با ابراز به این مسئله که کلیه هواپیماهایی که در کشور به لحاظ تجاری پرواز می‌کنند قطعات موردنیاز آن‌ها در این نمایشگاه موجود است، گفت: تامین این قطعات در اولویت شرکت‌های هواپیمایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تصمیم آمریکا برای عدم فروش هواپیما به ایران گفت: اینکه قرار است آمریکا چه تصمیمی برای ما بگیرد مورد توجه ما نخواهد بود، آنچه ما امروز هدف‌گذاری کرده‌ایم این است که نگذاریم صنعت حمل ونقل هوایی کشور بخوابد.

عابدزاده گفت: اگر آمریکا قصد فروش هواپیما به ایران را داشت که ما از آن‌ها می‌خریم و اگر مانع خرید هواپیما به کشور شود این صنعت را به‌مانند گذشته سرپا نگه خواهیم داشت و نخواهیم گذاشت که تصمیم آمریکا در سیاست‌های ما تاثیری بگذارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای خرید هواپیماهای دست‌دوم وجود دارد توضیح داد: اولویت ما این است که هواپیماهایی که در حال حاضر در اختیار داریم به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنیم. یکی از سیاست‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری آن را دنبال کرده است بحث تقویت بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور بوده این در حالی است که امروز از 70درصد پروازهای ما را بخش خصوصی انجام می‌دهد و ما امیدوار هستیم این در چند سال آینده به صددرصد برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.