| کد خبر: 172248 |

◄ ضعف پیمانکار دلیل تاخیر در اتمام ترمینال جدید خارجی فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اشاره به پیشرفت 98 درصدی ترمینال جدید خارجی، از عملکرد پیمانکار ابراز نارضایتی کرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان، گفت: با توجه به اینکه پروژه ساخت ترمینال جدید خارجی فرودگاه اهواز از آبان سال 92 آغازشده انتظار می‌رفت در مدت تعیین‌شده نیز به اتمام برسد که ضعف در کار پیمانکار باعث تاخیر در پایان عملیات این پروژه شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های خوزستان، محمدرضا رضایی افزود: احداث این ترمینال تاکنون 98 درصد و محوطه بیرونی آن نیز 41 درصد پیشرفت داشته که در عملیات رفت حج تمتع امسال از محوطه داخلی این ترمینال جهت دپوی بار حجاج نیز استفاده شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان، در مورد پیشرفت پروژه توسعه ترمینال داخلی نیز گفت: این پروژه در حال حاضر با 90 درصد پیشرفت به بهره‌برداری رسیده اما نواقصی نیز از قبیل سیستم اعلان حریق، پیجینگ، اصلاح کناف، سرامیک و... دارد که پیمانکار با توجه به اینکه تمامی مطالبات خود را دریافت نموده از ادامه کار با ابراز برخی ادعاها خودداری می‌کند.

رضایی به دیگر پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه اهواز اشاره کرد و افزود: عملیات تعویض چراغ‌های طول باند و تاکسی وی‌ها که در حال حاضر با پیشرفت 50 درصدی در طول باند و 100 درصدی در نصب پایه چراغ و غیره صورت گرفته است با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.

وی بابیان اینکه طرح بهسازی فرودگاه اهواز از نیمه دوم سال گذشته آغازشده است، گفت: عملیات بهسازی فرودگاه ازجمله مرمت و بهسازی ابنیه، زیرساخت‌های تاسیسات برق و مکانیک، محوطه‌سازی پارتیشن‌بندی ترمینال، یگان‌های سپاه و پلیس، مهمانسرا، کانال برق موتورخانه، رنگ‌آمیزی محاوط، اپرون و... انجام‌شده و تاکنون پیشرفتی 70 درصدی داشته است.

رضایی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان، همچنین در مورد طرح جامع فرودگاه فعلی اهواز خاطرنشان کرد: طرح جامع فرودگاه اهواز در سال 88 تهیه و به تصویب شرکت فرودگاه‌ها رسید و در سال 94 مطالعات و بازنگری این طرح به گروه معماران ایران واگذار شد که در حال حاضر در مرحله بررسی فصول سه و چهار در دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی قرار دارد.

وی به طرح تغییرات در محوطه داخلی فرودگاه نیز اشاره کرد و افزود: فاز نخست این طرح تهیه و ارسال‌شده که تائید آن مستلزم اخذ تائیدیه طرح جامع فرودگاه اهواز است.

رضایی با اشاره به برخی از معضلات فرودگاه فعلی اهواز، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به قدمت و دید کم برج مراقبت فعلی این فرودگاه نسبت به رمپ پروازی، جانمایی و شروع مطالعات احداث برج مراقبت و تکنیکال بلاک جز نیازهای در حال حاضر فرودگاه اهواز بوده که با افزایش ضریب ایمنی پروازها ارتباط مستقیم دارد و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر پس از کسب مجوزهای لازم عملیات ساخت آن نیز آغاز شود.

رضایی احداث تاکسی وی موازی را یکی از خواسته‌های دیرینه فرودگاه اهواز دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره‌کل مجوز تامین محل اجرای پروژه از شرکت نفت گرفته‌شده و با توجه به تصویب مطالعات، در حال حاضر توسط مشاور در حال بازنگری است و پس از انجام آن به‌روزرسانی و تشریفات مناقصه آن برگزار خواهد شد.

به گفته وی اجرای این پروژه نیز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش ایمنی و تعداد پروازهای این فرودگاه ایفا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.