| کد خبر: 169977 |

◄ ممنوعیت پرواز یک‌طرفه از سوی گرج‌ها و صرب‌ها قانونی‌است

مدیر روابط عمومی ایران‌ایر ممنوعت فروش بلیت یک‌طرفه از سوی گرجستان و صربستان را بر اساس سیاست‌های بین‌المللی اعلام کرد.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی ایران‌ایر ممنوعیت فروش بلیت یک‌طرفه از سوی گرجستان و صربستان را براساس سیاست‌های  بین‌المللی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، معصومه اصغرزاده  به کتاب بین‌المللی (TIM)  و اینکه هر کشور شرایط سفر به خاک خود را در چارچوب آن اعلام می‌کند، اشاره کرد و گفت:  گرجستان و صربستان براساس همین کتاب اعلام کردند که امکان فروش بلیت یک‌طرفه به ایرانی‌ها وجود ندارد.

او در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در این کتاب، با توجه به این‌که شهروندان ایرانی ویزای ورود به خاک این کشورها را در فرودگاه دریافت می‌کنند، برای ثبت مهر ورود باید اطلاعات دقیق زمان برگشت خود را اعلام کرده و بلیت مربوطه را به مسئولان فرودگاه این دو کشور ارائه کنند.

ایران‌ایر با دیگر ایرلاین‌های ایرانی در پاسخ به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس‌های بین‌المللی این اطلاعات را ارائه کردند و آژانس‌ها موظف هستند در صورت فروش بلیت رفت خود از یک ایرلاین شرایط بلیت برگشت مسافر از دیگر خطوط هوایی موجود در منطقه را نیز نهایی کند.

مقصود اسعدی سامانی،  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: دولت‌های گرجستان و صربستان این موضوع را مطرح و الزامی کرده‌اند.

او در ادامه گفت: تا زمانی که سیاست‌های در نظر گرفته شده در این کتاب بین‌المللی تغییر نکند مسافران ایرانی باید برای ورود به خاک این کشورها حتما بلیت دوطرفه تهیه کنند تا زمان اقامت دقیق آن‌ها در خاک این کشورها مشخص باشد.

علیرضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی نیز اقدام این دو کشور را قانونی برشمرد گفت: صربستان و گرجستان برای جلوگیری از ورود مهاجران و کنترل ورود و خروج مسافران دست به این اقدام زده است و یک رفتار معمولی در دنیاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.