| کد خبر: 168806 |

تکنولوژی جدید ناسا هواپیما‌ها را کم صدا تر می‌کند

به تازگی ناسا ابزار‌های مخصوصی برای هواپیما‌ طراحی کرده که به سیستم چرخ فرود و بال‌ های آن اضافه می‌شود. بدین صورت تکنولوژی جدید ناسا آلودگی صوتی فرآیند زمین نشستن را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد و هواپیما‌ها را کم صدا تر می‌کند.

تین نیوز

به تازگی ناسا ابزار‌های مخصوصی برای هواپیما‌ طراحی کرده که به سیستم چرخ فرود و بال‌ های آن اضافه می‌شود. بدین صورت تکنولوژی جدید ناسا  آلودگی صوتی فرآیند زمین نشستن را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد و هواپیما‌ها را کم صدا تر می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از این در حالی است که ناسا را به عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری و تولیدات فضایی تصور می‌کنند و انتظار دارند این شرکت تجهیزاتی نظیر راکتور‌های هسته‌ی و سیستم‌های جهت یابی بر اساس اشعه‌ی اکس طراحی و تولید کند. با این وجود اداره کل ملی هوانوردی و فضا، فناوری‌هایی برای هواپیما‌ها نیز طراحی کرده است.

این آژانس، پرواز‌های آزمایشی با تجهیزات خود انجام داده است و طی آنها متوجه شده که این تکنولوژی قادر است آلودگی صوتی پروسه‌ی زمین نشستن را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. این مسئله موجب می‌شود که فرودگاه ها کم صدا تر از قبل شده و مناطق مسکونی اطراف آن نیز از شر سر و صدای این محل راحت شده و خوشحالتر شوند.

دانشمندان ناسا این تجهیزات را روی یک جت گلف استریم ۳ به صورت آزمایشی تست کردند که نتیجه این آزمایشات موفقیت امیز بوده است.

این تجهیزات شامل پساگیر‌های فرود توخالی می‌شوند که به هوا اجازه می‌دهند که از آنها رد شود.

تکنولوژی جدید ناسا وسایل دیگری برای حفره‌های به خصوصی در نظر گرفته  تا آنها را پوشانده و صدای ایجاد شده را کاهش دهند. این حفره در واقع فضاهایی خالی هستند که در زمان باز شدن دریچه‌ی چرخ فرود ایجاد می‌شوند.

ناسا سعی کرده تا با طراحی انعطاف پذیر و بدون درز، از ایجاد فضای خالی ایجاد شده میان بال هواپیما و فلپ‌های تعبیه شده در آن جلوگیری کند تا دیگر صدایی اضافی توسط این فضاها ایجاد نشوند.

ناسا قرار است از این تکنولوژی جدید در هواپیما‌های تبلیغاتی استفاده کند.

 

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.