| کد خبر: 161475 |

عابدزاده خبرداد:

◄ هواپیمای حادثه‌دیده متعلق به 25 سال پیش است+ فیلم

رئیس سازمان هواپیمایی خبر داد که سال ساخت هواپیمای حادثه‌دیده متعلق به 24 سال پیش است اما تا کسب نتیجه کمیته تحقیق نمی‌توانیم علت حادثه را فرسودگی هواپیما عنوان کنیم.

تین نیوز

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که به دلیل شرایط جوی آب و هوایی امدادرسانی هوایی سخت است و عملیات جستجو  به‌صورت زمینی انجام می‌شود..

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی عابدزاده سال ساخت هواپیمای ای.تی.آر هواپیمایی اسمان که در مسیر تهران - یاسوج دچار سانحه شد را متعلق به سال 1993 دانست و گفت:نمی‌توانیم فرسودگی را دلیل این سانحه عنوان کنیم و لازم است ابعاد مختلف حادثه بررسی شود و بعد به نتیجه‌گیری برسیم.

وی عمر هواپیماها را به میزان و ساعت پرواز ربط داد و در پاسخ به این سؤال که عمر این هواپیما  چقدر بوده است گفت: ارتباطی بین عمر هواپیما و حادثه سقوط وجود ندارد.

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان گفت: این هواپیما در 14 مایلی فرودگاه ارتباط خود را با مرکز کنترل از دست داد و از صفحه رادار خارج شد..

4 استان کشور ستاد رسیدگی به حادثه را تشکیل دادند

وی خبر داد که اکنون در  4 استان کشور ستاد رسیدگی به حادثه تشکیل شده است و ادامه داد: سازمان هواپیمایی هم بر اساس وظیفه ای که دارد ستادی را تشکیل داده است تا تیم رسیدگی به سانحه به منطقه  اعزام شوند تا با جمع اوری اطلاعات لازم  نهایتا علت وقوع سانحه  مشخص شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه هماهنگی و برنامه هایی تاکنون برای عملیات جستجوی هوایی، انجام شده است، گفت: به دلیل بدی آب و هوا امکان امداد هوایی وجود ندارد و عملیات به صورت زمینی انجام می‌شود..

عابدزاده توضیح داد که ستاد رسیدگی به سانحه تشکیل شده است و روش‌های خاصی  برای رسیدگی به سانحه تدوین شده است و تیم امروز به محل حادثه اعزام و همزمان ستاد بحران در 4 استان تشکیل شده است تا رسیدگی برای یافتن هواپیما اعاز شود.

وی در خصوص خروجی جلسه ستاد بحران نیز گفت: وظیفه رسیدگی به سانحه با سازمان هواپیمایی است و جمعیت هلال‌احمر و تیم‌های امدادی اکنون عازم منطقه هستند و هدف یافتن منطقه سقوط و جمع اوری قطعات هواپیما برای بررسی های نهایی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم‌چنین خبر داد اعضای کمیته بررسی علل حادثه مشخص شدند و حکم برای آن‌ها صادرشده است و همین امروز به محل حادثه اعزام خواهند شد.

حجم ویدیو: 3.35M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12 دانلود ویدیو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.