| کد خبر: 158242 |

افتتاح دفتر صدور الکترونیکی روادید در فرودگاه بین المللی اهواز

دفتر صدور الکترونیکی روادید (ویزا) روز پنجشنبه در آئینی با حضور معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در فرودگاه بین المللی اهواز افتتاح و راه اندازی شد.

تین نیوز

محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان در آئین افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز گفت: با افتتاح این دفتر شاهد افزایش پروازهای خارجی به این فرودگاه و رونق صنعت گردشگری در استان خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز از ایرنا حسن قشقاوی در این آئین در اهواز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این دفتر گفت: اتباع بیش از 180کشور جهان از این پس می توانند تنها با داشتن گذرنامه، روادید خود را بدون مراجعه به سفارت خانه و کنسول گری های ایران در خارج، در فرودگاه اهواز ظرف حدود 30 دقیقه دریافت کنند.

وی گفت: مدت ویزای گردشگری برای اتباع خارجی 90روز است ولی در صورت تمایل سفر به منطقه آزاد اروند می توانند ویزای خود را به تجاری تبدیل کرده و آن را تمدید کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه راه اندازی دفتر صدور الکترونیکی روادید در فرودگاه اهواز را گامی مهم در جذب گردشگران از سراسر دنیا و بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی توصیف کرد و گفت: مسئولان استان از این پس با همدلی، همزبانی و هماهنگی بیشتر باید شرایطی به وجود آورند تا سرمایه گذاران خارجی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در استان و استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری خوزستان داشته باشند.

وی گفت: روش دیگر برای صدور ویزای الکترونیکی این است که اتباع خارجی تقاضای صدور روادید را به صورت اینترنتی به اداره صدور ویزا وزارت امور خارجه کشورمان ارائه کنند و پس از 24ساعت کد رهگیری به گوشی همراه متقاضی صدور ویزا ارسال می شود که به محض ورود به فرودگاه اهواز به مدت 20 ثانیه ویزای الکترونیکی برای هر فرد خارجی صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، اتباع خارجی پیش از این برای دریافت روادید به کنسولگری ها و سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه می کردند و برای این کار هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ مادی متحمل هزینه هایی می شدند.

محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان نیز در آئین افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز گفت: با افتتاح این دفتر شاهد افزایش پروازهای خارجی به این فرودگاه و رونق صنعت گردشگری در استان خواهیم بود.

هم اکنون حدود 20 پرواز خارجی به صورت هفتگی در فرودگاه بین المللی اهواز انجام می شود.

فرودگاه اهواز در بین 54 فرودگاه کشور ، به لحاظ جا به جایی مسافر پس از فرودگاه های مهرآباد ، شهید هاشمی نژاد مشهد و شهید بهشتی اصفهان، در رتبه چهارم قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.