| کد خبر: 158041 |

◄ جریمه آژانس‌های هواپیمایی متخلف گرانفروش

گران‌فروشی تعدادی از آژانس‌های هواپیمایی در ایام اربعین محرز شد.

تین نیوز

گران‌فروشی تعدادی از آژانس‌های هواپیمایی در ایام اربعین محرز شد. معاون بازرسی سازمان حمایت با اعلام این خبر تصریح کرد: تخلف تعدادی آژانس هواپیمایی به دلیل گرانفروشی بلیت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی محرز و ضمن جریمه واحدهای متخلف، مبالغ اضافه دریافتی نیز به شاکیان پس داده شد.

 شهرام میراخورلو با اشاره به اقدامات نظارتی و گشت‌های مشترک بازرسی به منظور کنترل نحوه فعالیت‌ آژانس‌های هواپیمایی افزود: به دنبال شکواییه‌ها و گزارش‌های شاکیان خصوصی در رابطه با فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی، بازرسان ویژه این سازمان با همراهی نمایندگانی از سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با مراجعه به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی سطح شهر تهران، از نحوه فروش و قیمت گذاری بلیط بازرسی کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود مشخص شد سه شرکت خدمات مسافرت هوایی اقدام به اخذ وجوه اضافی از برخی مسافرین کرده اند.

میراخورلو تصریح کرد: پس از احراز تخلف گرانفروشی توسط بازرسان و رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی و جریمه واحدهای متخلف، شرکت‌های مذکور در مجموع 11میلیون و 775 هزار ریال مبالغ اضافه دریافتی را به حساب شاکیان پس دادند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در ادامه افزود: در رسیدگی به تخلف یکی دیگر از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و بررسی مدارک و مستندات فروش، مشخص شد یک آژانس هواپیمایی دیگر اقدام به گرانفروشی 11 فقره بلیط پرواز تهران – کیش - تهران کرده است که در نهایت تخلف این شرکت نیز توسط بازرسان محرز و متخلف به پرداخت جریمه نقدی به میزان 45 میلیون ریال در حق دولت محکوم شد و مبالغ اضافه دریافتی نیز ظرف مدت 48 ساعت تماماً به حساب مسافرین پس داده شده است.

میراخورلو در پایان یادآور شد: گران فروشی بلیت تحت هر عنوان غیرقانونی بوده و هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور یا شماره 1870 امور شکایات سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.