| کد خبر: 129519 |

نگاهی به مهم‌ترین اخبار هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

◄ از افتتاح مسیرهای هوایی جدید تا آغاز پروازهای بین‌المللی هواپیمای برجامی

تین نیوز

تین‌نیوز| هفته گذشته اخبار مهمی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور روی داد که ایجاد 5 هزار 200 کیلومتر راه هوایی جدید، اعزام 20 هزار حجاج ایرانی از فرودگاه امام(ره)، آغاز پروازهای بین‌المللی ایرباس330 هما، راه‌اندازی طرح «مسافرت سریع» در فرودگاه امام خمینی  و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار هوایی بود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز، یکی از مهم‌ترین اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت، افتتاح 5 هزار 200 کیلومتر راه هوایی جدید بود که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این رابطه عنوان کرد؛ فاز اول طرح مدیریت آسمان ایرانشهر با هدف رقابتی شدن فضای کشور و تبدیل شدن فضای جمهوری اسلامی ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای تدوین شده است.

 

وی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از « تکمیل فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر» ابراز داشت: باعث خرسندی است که امروز بیش از 5 هزار 200 کلیومتر راه هوایی جدید را در فضای هوایی کشور افتتاح خواهیم کرد و شرایط به گونه‌ای خواهد شدکه از این پس صد در صد ترافیک هوایی کشور در مسیرهای مستقیم و یک طرفه ایجاد خواهد شد و بالغ بر 60 درصد ترافیک داخلی،  بین‌المللی و پروازهای عبوری در موقعیتی قرار می‌گیرند که می‌توانند از فناوری نوین راه‌های هوایی کشور استفاده کنند.

 

مه‌‌آبادی با اشاره به اینکه در طول سه دهه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوایی کشور شاهد فرسودگی زیرساخت‌های صنعت هوانوردی و عدم امکان توسعه این صنعت بوده‌ایم، ابراز داشت: تا پایان سال جاری تمام سامانه‌های اصلی  ناوبری هوایی نوسازی خواهند شد و اکنون تمام تجهیزات خریداری شده در حال نصب هستند.

 

 وی با بیان اینکه با خرید و نوسازی تجهیزات سامانه‌های اصلی  ناوبری هوایی تمام اشکالاتی که در ارتباطات کلامی بین خلبان و کنترلرها است برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: سامانه‌های خریداری شده اکنون یا در حال ورود به کشور یا در حال نصب است.

 

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: همه می‌دانند کار در حوزه هوانوردی کار در سطح جهانی است و باید با استانداردهای جهانی صورت بگیرد و با قدرت ایرانی در سطح جهانی قابل تشخیص است.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در سطح جهانی با تمام کریدورهای رقیب از منظر توانمندی دانش، ایمنی و تجهیز با آخرین فناوری‌ها این اقتدار را به دست بیاوریم، بیاد کرد: باید بار دیگر به سمتی برویم که آسمان ایرانشهر بتواند موقعیت مجدد خود را در منطقه باز بیابد و بتواند قدرت رقابتی برای مردم و دولت ایران در منطقه ایجاد کند.

 

آخوندی تصریح کرد: تمام آنچه که در این مدت صورت گرفته یک اقدام دانش‌بنیان است و برای جلب توجه افراد نیست. اقدامات داخلی بر اساس افزایش قدرت در صنعت هوانوردی صورت گرفته است و عاری از شعارهای واهی است.

 

او با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تلاش‌ها برای شکست‌‌خوردن دولت ناکام ماند و پیشرفت‌های صنعت هوایی کشور از نتایج برجام است.

 

یکی از اخبار مهم در حوزه صنعت فرودگاهی که هفته گذشته در جلسه هیات دولت رقم خورد این بود که شرکت فرودگاه‌ها جزء شرکت‌های دولتی قرار گرفت.

 

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه ( ۱۳ اریبهشت‌ماه)  به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری با توجه به نقش کلیدی شبکه فرودگاهی و راه‌های هوایی در تأمین امنیت ملی کشور و نیز تکلیف بین‌المللی کشور نسبت به تأمین و ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی به مردم، مصوب کرد شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ردیف شرکت‌های دولتی غیرقابل واگذاری قرار گیرد.

 

 چند روز گذشته کوروش فتاحی معاونت امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی از اعزام 20 هزار حجاج ایرانی از این فرودگاه خبرداد و گفت: این پروازها از اول مردادماه آغاز و تا اواخر آن ادامه خواهد داشت و پروازهای برگشت این حجاج از 20 شهریورماه کلید خواهد خورد.

 

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر گفت: امسال حدود 20 هزار نفر از زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) رهسپار این سفر زیارتی خواهند شد.

 

فتاحی افزود: تدابیر لازم برای خروج و ورود حجاج دیده شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قصد داریم به صورت کاملا ویژه با اختصاص دادن امکانات و تسهیلاتی نظیر سالن مجزا جهت راز و نیاز، مداحی و مناجات، این زائران را بدرقه کنیم.

 

هفته گذشته اولین پرواز بین‌امللی هواپیمای برجامی ایرباس 330 هما صورت گرفت؛ نخستین ایرباس ۳۳۰  شرکت هواپیمایی «هما»، هفته گذشته فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) را به مقصد استکهلم ترک کرد.

 

 در بازدید هفته گذشته نمایندگان IATA از ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره) در خصوص خدمات Online check in مذاکره و برنامه‌ریزی شد.

 

 احمدرضا بیاتی مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پس از دیداربا نمایندگان  یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) اعلام کرد که همکاری با این سازمان در خصوص اجرای پروژ‌ه‌ای با نام Fast Travel (مسافرت سریع) آغاز شده است.

 

 وی در مورد این همکاری گفت: هدف از این پروژه تسهیل پروسه جریان مسافری و کاهش زمان ایستایی مسافر در محوطه چک-‌این است. کانسپت اصلی این پروژه به این صورت است که مدت زمانی که مسافر در فرودگاه از تاکسی پیاده و از گیت گذرنامه عبور می‌کند حدود 10 دقیقه به طول بینجامد.

 

 بیاتی در خصوص چگونگی این عملکرد توسط مسافر توضیح داد:  فاز اول پروژه، موبایل‌چک-این و آنلاین‌چک-این به علاوه سلف بگیج دراپ (Self Baggage Drop) است، به این معنی که چک-این و گرفتن کارت پرواز توسط شخص مسافر به صورت آنلاین و یا به وسیله موبایل از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و با رسیدن به فرودگاه، موبایل آنان درواقع بعنوان کارت پرواز خواهد بود و مسافر با استفاده از کیوسک‌های اتوماتیک مستقر درمحوطه ترمینال میتواند تگ بار همراه خود را نیز دریافت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.