| کد خبر: 67923 |

تصویب ایجاد ۲ منطقه آزاد جدید

تین نیوز | ایجاد 2 منطقه آزاد سیستان و بانه در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شد.

جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و پیشنهاد لایحه ی ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه ـ مریوان به تصویب رسید.
 
دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به طرح پیشنهادی لایحه‌ی ایجاد این دو منطقه‌ی آزاد تجاری‌ـ صنعتی، گفت: دولت مصمم است برای توسعه، عمران و آبادانی استان های سیستان و بلوچستان و کردستان تدابیر ویژه ای بیاندیشد و وضعیت معیشت مردم این مناطق را بهبود بخشد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلات استان های کردستان و سیستان و بلوچستان ، خاطرنشان کرد: مردم این دو استان مرزدارانی غیور و وفادار به نظام و کشور هستند که از خودگذشتگی های زیادی نشان داده اند و دولت مصمم است با برنامه ریزی دقیق، شرایط تحول و توسعه این مناطق را فراهم کند.
 
در این جلسه که وزرای نفت، دادگستری، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی کشور، حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و استانداران سیستان و بلوچستان و کردستان نیز حضور داشتند، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی گزارشی از پیشنهادات لایحه ی ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و بانه ـ مریوان ارایه کرد.
 
در این نشست همچنین استانداران سیستان و بلوچستان و کردستان نیز توضیحاتی درخصوص مطالعات انجام شده و ظرفیت های موجود برای ایجاد این مناطق آزاد تجاری - صنعتی ارائه کردند و پس از بحث و بررسی، پیشنهاد لایحه ی ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه – مریوان به تصویب رسید.
 
صورت های مالی و عملکرد سازمان مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اروند، انزلی، کیش، ارس، ماکو، قشم و چابهار مربوط به سالهای قبل نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
در ادامه ی این نشست موضوع اصلاح محدوده ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی کازرون نیز مطرح شد که با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.
 
اصلاح آیین نامه ی صدور روادید و مقررات مربوط به اتباع خارجی، تعیین تعرفه های هزینه خدمات مناطق ویژه ی اقتصادی و اصلاح برخی بندهای بودجه ی سال 94 سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و تصمیمات مقتضی در خصوص آن اتخاذ گردید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.