| کد خبر: 246496 |

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش؛

ایمنی، اولویت بنادر و فرودگاه های کیش است

هوشمند سازی بنادر در حوزه خدمات رسانی به گردشگرانی که از طریق دریا به کیش وارد و خارج می شوند و همچنین مبادلات کالا و...بر اساس زمانبندی صورت گرفته در حال پیاده سازی است و سعی شده بخش عمده ای از این خدمات تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش از هوشمندسازی بنادر خبر داد و گفت: هوشمند سازی بنادر در حوزه خدمات رسانی به گردشگرانی که از طریق دریا به کیش وارد و خارج می شوند و همچنین مبادلات کالا و...بر اساس زمانبندی صورت گرفته در حال پیاده سازی است و سعی شده بخش عمده ای از این خدمات تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، عزت الله محمدی با بیان اینکه امیدواریم با عملکرد خوب بتوانیم راه گشای مشکلات باشیم، عنوان کرد: فرودگاه و بنادر دو شاهراه اصلی ورود به جزیره کیش هستند، بنابراین در این راستا پروژه های نمیه تمام در حال اجرا بوده و توسعه زیرساختی جزو اولویت این شرکت است.

وی با اشاره به حوزه بنادر گفت: برای اولین بار پس از 15 سال، طرح جامع بندر به تصویت رسید و در حال حاضر تمام پیشرفت و توسعه در بنادر بر مبنای طرح جامع و زیر نظر مشاورین انجام می شود.

وی در خصوص ایمنی بندر گفت: سیستم اطفاء حریق در بندر راه اندازی شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد. با افتتاح این سیستم تمامی بخش بندر مجهز به سیستم اطفاء حریق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کنترل مباحث امنیتی بندر گفت: دوربین های که در گذشته خریداری شده بود در کل قسمت های بندر در حال نصب و راه اندازی است. با این وسیله موضوع امنیتی و ایمنی بندر افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدی با اشاره به خدمات شناوری بندر گفت: سعی شده شناورهای که در بندر آفتاب و چارک مسافر جا به جا می کند از لحاظ کیفیت و خدمات ایمنی تقویت و در شان کیشوندان باشد؛ بنابراین در این بخش تلاش شده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی با بیان اینکه ترمینال های مسافری بندر کیش از لحاظ تمیزی، مکانیزه و لوکس بودن جز بهترین بندرها است،افزود: ترمینال های مسافری در بندر به لحاظ ازدحام ورود و خروج، پذیرش، دریافت و پرداخت بلیط و بار از نقاط حساس هستند. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد وضعیت خوبی ندارد بر این اساس این قسمت مورد تعمیرو بازسازی قرار گرفت.

وی در خصوص کشتی های باری و کانتینربری عنوان کرد: یکی از اولویت های ما راه اندازی خط کانتینری بین کیش و دبی و سایر بنادر که امکان جا به جایی بین المللی دارند، است. در این خصوص با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم تا صاحبان بار با اعتماد کامل بار خود را جا به جا کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه بندر چارک خبر داد و گفت: لایروبی، به سازی، ارائه خدمات عمومی و رفاهی، هوشمندسازی از برنامه های مهم در بندر چارک است.

محمدی با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه کیش جزو اولین باند استاندارد کشور است، گفت: طرح توسعه باند اصلی فرودگاه به نحوه مطلوبی در حال انجام است. این باند قابلیت فرود بزرگترین هواپیما دنیا را نیز دارد و از لحاظ روشنایی و پهنا و... استاندارد جهانی را دارد و این عوامل باعث افزایش ایمنی برای فرود هواپیما ها خواهد شد.

وی در خصوص پروژه سوخت رسانی فرودگاه گفت: خوشبختانه ظرفیت ذخیره سوخت از 700 هزار لیتر به 4 میلیون 500 هزار لیتر افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص ایمنی فرودگاه گفت: یکی از مخاطراتی که می تواند ایمنی فرودگاه را تحت الشعاع قرار دهد، بحث حیات وحش است. با توجه به رهاسازی یک هزار راس آهو در جزیره کیش، این حیوانات خطرات بالقوه ای هستند که می توانند ایمنی پروازها را تهدید کنند. با همکاری محیط زیست جزیره سعی شده باند فرودگاه عاری از حضور حیوانات باشد. همچنین در این راستا با دیوار چینی پیرامون فرودگاه سعی شده از ورود حیوانات جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ترمینال کیش اولین ترمینال هوشمند و مکانیزه است که به مسافران خدمات می دهد، گفت: با طرح توسعه ای که در ترمینال جدید صورت گرفته، از لحاظ فضا، چیدمان و معماری شرایط به گونه ای پیش رفته که تسهیلات ویژه ای به مسافران ارائه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.