| کد خبر: 221992 |

راه اندازی نخستین صندوق زمین و ساختمان مناطق آزاد ایران در کیش

برای نخستین بار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجوز راه اندازی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در منطقه آزاد کیش توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

تین نیوز

برای نخستین بار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجوز راه اندازی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در منطقه آزاد کیش توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی عضو هیأت مدیره، معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی این سازمان در تشریح موضوع گفت: صندوق زمین و ساختمان، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که با جمع آوری سرمایه‌های اندک سرمایه‌گذاران و استفاده در پروژه‌های ساختمانی با کاربری تجاری، اداری و مسکونی موجب رشد سرمایه‌های کوچک می‌شود.

وی افزود: اداره این صندوق با ارکان مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود و هدف اصلی از راه اندازی آن، افزایش سرمایه‌های جمع شده از سرمایه‌گذاران در بهترین پروژه‌های عمرانی و دستیابی آنها به سود حداکثری است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به چگونگی فعالیت این صندوق عنوان کرد: مکانیزم فعالیت صندوق زمین و مسکن شامل جمع آوری وجوه سرمایه‌گذاران، تخصیص وجوه به پروژه ساختمانی، فروش واحدهای ساختمانی پروژه و تخصیص سود به سرمایه‌گذاران می‌باشد.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری ٢٧٠٠ میلیارد ریالی این پروژه تصریح کرد: موقعیت طرح مورد نظر برای ساخت و ساز، فاز ۷ صدف در مساحتی بالغ بر ۴ هزار و پانصد متر مربع با تراکم ۳۳۰ درصدی و زیربنایی حدود ۱۵ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است که دو طبقه زیر زمین و ۹ طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه اظهار داشت: صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، برای نخستین بار است که از میان مناطق آزاد کشور در جزیره کیش راه اندازی می‌شود و تحت عنوان صندوق آشنا یکم کیش معرفی خواهد شد که در راستای جذب سرمایه‌های خٌرد با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار شکل گرفته است.

به گفته وی با فعال شدن این صندوق که با هدف توجه بیشتر به مردم صورت گرفته، سرمایه گذاران و کیشوندان می‌توانند با اخذ کد بورسی نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند و از بازده مناسب و ارزشمند این پروژه بهره مند شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.