| کد خبر: 200512 |

منطقه آزاد انزلی الگوی موفق اجرای دولت الکترونیک

عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این سازمان با ارائه خدمات متنوع به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، به الگوی موفقی از اجرای طرح دولت الکترونیک تبدیل شده است.

تین نیوز

عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این سازمان با ارائه خدمات متنوع به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، به الگوی موفقی از اجرای طرح دولت الکترونیک تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،  روز دوشنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی  سید مهدی نقوی اظهار داشت: تسهیل و تسریع در خدمات قابل ارائه تحت وب، امکان انجام امور اداری مرتبط با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در هر زمان و مکان بدون الزام مراجعه فیزیکی، کاهش هزینه های تردد و صرف زمان جهت انجام امور اداری و رعایت حقوق شهروندی با توجه به امکانات جدید ارتباطی، مهمترین شاخص ها و دستاوردهای اجرای دولت الکترونیک است.

وی تصریح کرد: این سازمان در چارچوب دولت الکترونیک در زمینه های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، مکاتبات اداری، فعالیت های عمرانی و شهرسازی، امور بندری و حوزه های مرتبط با گردشگری خدمات ارائه می دهد.

نقوی  اهم خدمات  بر بستر دولت الکترونیک در حوزه های مرتبط با فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری را شامل  سامانه ثبت شرکت ها و مالکیت معنوی و صنعتی، سامانه صدور مجوز فعالیت های اقتصادی، سامانه استعلام مجوزهای اقتصادی، سامانه جامع امور صنایع و سامانه جامع خودرویی منطقه آزاد انزلی، در راستای آسان سازی فرآیندهای اداری مرتبط با فعالیت های مختلف مرتبط با امور اقتصادی و سرمایه گذاری از سوی این سازمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه پیش اظهاری در گمرک منطقه به منظور تسریع در ترخیص کالا، سامانه ثبت سفارش و سامانه کمیسیون ارزش افزوده، نیز در فهرست خدمات در حال ارائه از سوی سازمان قرار دارد.

وی در خصوص خدمات دولت الکترونیک در بخش های عمرانی و شهرسازی تصریح کرد: سامانه خدمات الکترونیک مجوزهای شهرسازی، سامانه نظام مهندسی سازمان منطقه آزاد انزلی، سامانه مهندسی نقشه بردار و سامانه Epl از جمله مهمترین سامانه های در حال ارائهمرتبط با فعالیت های معاونت عمرانی و شهرسازی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه به منظور راهنمایی و اطلاع رسانی به ارباب رجوع با تکیه بر خدمات دولت الکترونیک در درب ورودی ساختمان اداری سازمان، میز خدمت حضوری و الکترونیکی مستقر شده است اضافه کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی مراجعه کنندگان به سازمان و کاهش مراجعات فیزیکی سامانه رهگیری مکاتبات اداری، سامانه صدور کارت سبز مسافری ایجاد شده و در راستای اعمال نظارت شهروندان بر عملکرد بخش های مختلف سازمان نیز سامانه صدای شهروند و سامانه ثبت انتقادات و پیشنهادات در پرتال سازمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود سامانه جامع امور بندری جهت بهره مندی تجار و بازرگانانی که کالاهای خود را از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد و صادر می کنند، افزود: در حوزه های زیرساختی دولت الکترونیک نیز پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته و در عین حال سامانه شهرهوشمند و خدمات شهروندی هوشمند به صورت پایوت در سطح کشور، با همکاری شرکت ایرانسل در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی، خدمات الکترونیک سازمان متبوع خود را در بخش گردشگری مشتمل بر سامانه اطلاعات مکانی و جغرافیایی محدوده منطقه و سامانه تور مجازی ۳۶۰ درجه اعلام کرد و گفت: سامانه های کاربردی درون سازمانی شامل سامانه اتوماسیون اداری، سامانه یکپارچه آماری، سامانه گردش کار و سامانه پیام کوتاه نیز جزو سامانه هایی است که با استفاده از ظرفیت های خدمات قابل ارائه در دولت الکترونیک، تسهیل و تسریع ارتباطات درون سازمانی، بابرخی نهادهای استانی و کشوری و دبیرخانه شورایعالی از سوی این سازمان در دسترس قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.