| کد خبر: 171271 |

استان کرمانشاه قابلیت داشتن منطقه آزاد تجاری را دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری را یکی از مطالبات اصلی مردم استان کرمانشاه در سال های اخیر دانست و گفت: این استان با توجه به قابلیت های فراوان و ظرفیت های مرزی، شرایط لازم برای برخورداری از یک منطقه آزاد تجاری را دارد.

تین نیوز

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری را یکی از مطالبات اصلی مردم استان کرمانشاه در سال های اخیر دانست و گفت: این استان با توجه به قابلیت های فراوان و ظرفیت های مرزی، شرایط لازم برای برخورداری از یک منطقه آزاد تجاری را دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، احمد صفری افزود: در ماه های اخیر، تلاش نمایندگان استان در کمیسیون های مربوطه و فراکسیون هایی که در آن عضویت دارند، جلب نظر سایر نمایندگان کشور برای تصویب این طرح بوده است.

او ادامه داد: در شرایطی که استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی با مصائب بسیاری مواجه می باشد، بدون شک ایجاد منطقه آزاد برای این دیار می تواند موجب جهش شاخص های مختلف اقتصادی گردد و سرمایه های بسیاری را به سمت این استان پهناور، سرریز نماید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است لایحه منطقه آزاد قصرشیرین امروز(سه شنبه) در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود، اظهار داشت: انسجام و وحدت نظر هر هشت نماینده استان برای اخذ آرای لازم برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین ، کم نظیر و برای سایر استان ها جالب توجه بوده است.

صفری ابراز امیدواری کرد که با این انسجام و وحدت نظر، بتوانیم صحن علنی را برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین بسیج نماییم و خبرهای خوبی به مردم استان هدیه کنیم.

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

دکتر روحانی رئیس جمهوری در سفر استانی تیر ماه سال 95 خود به استان کرمانشاه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را به مردم وعده داد و در همان سال این طرح از سوی دولت تصویب شد و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

لایحه ایجاد منطقه آزاد از 2 سال پیش تاکنون در مجلس شورای اسلامی در انتظار تعیین تکلیف است.

شهرستان قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

این شهرستان با 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان و بازارچه سومار، محور نیمی از صادرات 2 میلیارد دلاری ایران به همسایه غربی است که انتظار می رود این رقم با ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین جهش قابل توجهی داشته باشد.

کرمانشاه نزدیکترین و بهترین مسیر ایران به عراق است و در کمتر از 2.5 ساعت به حدود 18 میلیون نفر از جمعیت آن دسترسی دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.