| کد خبر: 236304 |

◄ آغاز ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان اردبیل

عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل آغاز شد.

تین نیوز

رستم قاسمی روز جمعه در آئین شروع احداث این واحدها گفت: ساخت مسکن در قالب جهش تولید و تامین در کشور مورد توجه قرار گرفته و قرار است چهار میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: در استان اردبیل هم ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که ۴۰ هزار واحد در گام اول و مابقی واحدها در مراحل بعدی عملیاتی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهارکرد: برای احداث مسکن روستایی در استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در این سفر اختصاص می‌یابد.

قاسمی درباره عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه نیز گفت: این طرح روند خوبی دارد و در این سفر برای تکمیل این پروژه یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمل ‌و نقل جاده‌ای خبرداد و افزود: بهسازی راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و برای این منظور بویژه بخش حمل و نقل ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: در این سفر مصوبات خوبی در ارتباط با مسکن و حوزه راه انجام می‌شود.

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تکمیل راه‌آهن و اتصال آن به پارس‌آباد جزو خواسته‌های نمایندگان مردم این استان از رئیس‌جمهوری است.

وی افزود: در حاضر پروژه روند مطلوبی دارد و تکمیل آن نیازمند اعتبار می‌باشد و انتظار این است پروژه به پارس‌آباد وصل شود ، در غیر این صورت هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

بدری احداث بزرگراه‌ها را ضروری دانست و اظهارکرد: اردبیل اولین استان کشور است که هیچ ارتباطی با شبکه بزرگراهی کشور ندارد.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه  در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.