| کد خبر: 179816 |

◄ بررسی قیمت لاستیک سواری‌ها در کمیسیون صنایع

افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود. سیده‌حمیده زرآبادی، عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر گفت: عدم نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری‌ها، قیمت بسیاری از کالاها را بدون توجه به الگوی خاص افزایش داد و این موضوع در مورد لاستیک خودروهای سواری نیز اتفاق افتاد.

تین نیوز

افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود.

سیده‌حمیده زرآبادی، عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر گفت: عدم نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری‌ها، قیمت بسیاری از کالاها را بدون توجه به الگوی خاص افزایش داد و این موضوع در مورد لاستیک خودروهای سواری نیز اتفاق افتاد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، زرآبادی با اشاره به تخصیص ارز چهارهزار و 200 تومانی به واردات لاستیک خودروهای سنگین، گفت: تولیدکنندگان داخلی برای تهیه مواد اولیه نتوانستند از این ارز استفاده کنند بنابراین قیمت لاستیک داخلی افزایش پیدا کرد و تولید باقیمت قبلی مقرون‌به‌صرفه نیست.

او بابیان اینکه نیاز لاستیک کشور پنج میلیون حلقه است، افزود: از این تعداد یک‌میلیون لاستیک با واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخلی تأمین و باقی نیز از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شد که خوشبختانه با افزایش قیمت ارز، قاچاق این کالا کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه براساس سیاست‌گذاری‌های اشتباه دولت افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری اتفاق افتاد، اظهارکرد: تولیدکنندگان داخلی لاستیک برای تهیه مواد اولیه نتوانستند از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده کنند و ناچار بودند علاوه‌بر تهیه مواد اولیه هزینه‌هایی نیز برای دستمزد پرداخت کنند بنابراین امکان رقابت با کالای وارداتی را نداشتند. سیاست‌گذاری مذکور باعث شد قیمت لاستیک خودروهای سواری افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

زرآبادی با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت لاستیک خودروهای سواری، خاطرنشان کرد: دولت با پیگیری راهکارهای موقتی در پی حل مشکلات است درحالی‌که این راهکارها مُسکن هستند و پس از مدتی قیمت‌ها مجدداً افزایش پیدا می‌کنند این درحالی است که باید با  راهکارهای دائمی قیمت‌ها را کاهش دهد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.