| کد خبر: 178624 |

◄ مخالفت تابش با رانت استفاده نمایندگان از خط ویژه

سازمان اداری مجلس در نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرده است که اگر تمایل دارید خودروی شما از خط ویژه‌ عبور کند شماره خودرو را برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم جهت صدور مجوز اعلام کنید.

تین نیوز

سازمان اداری مجلس در نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرده است که اگر تمایل دارید خودروی شما از خط ویژه‌ عبور کند شماره خودرو را برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم جهت صدور مجوز اعلام کنید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس در واکنش به این اقدام گفت: دراین‌باره با رئیس مجلس شورای اسلامی مکاتبه کرده‌ام و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده‌ام.

تابش ادامه‌ داد: نمایندگان خدمتگزار مردم هستند و باید برای مشکلات و موانع چاره‌جویی کنند به همین جهت تبعیض مثبت در مورد آنها نباید اعمال شود. به‌نظر می‌رسد این تصمیم پوست خربزه انداختن زیر پای مجلس و نمایندگان است.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه، یادآور شد: درحال‌حاضر نقلیه مجلس این مجوز را دارد که اگر کار اضطراری پیش آید با همان چند خودروی سازمانی امکان تردد در خط ویژه‌ وجود داشته باشد.

تابش اضافه کرد: ما باید با موقعیت‌هایی که مردم با آن روبرو هستند ازجمله ترافیک و آلودگی دست‌وپنجه نرم کنیم نه این‌که برای خود امتیاز ویژه‌ قائل شویم تا به مقصد زودتر برسیم. خط ویژه‌ برای تسهیل رفت‌وآمد مردم خصوصاً طبقات متوسط به پایین جامعه ایجادشده است و ما باید برای مردمی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند احترام قائل شویم.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت‌: ای‌کاش همکاران نماینده خصوصاً نمایندگان تهران توجهشان بیشتر معطوف به کاهش اثرات پدیده اینورژن، دود و ای‌کاش سه‌شنبه‌های بدون خودرو را ترویج می‌کردیم و به رفتار شهردار تهران که برای رفتن به محل کار از دوچرخه‌ استفاده می‌کرد تأسی می‌کردیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که صدور مجوز تردد خودروهای نمایندگان از خط ویژه‌ یک اقدام غیر مردمی و غیر محیط‌زیستی است، اضافه کرد: به‌هرحال اگر قرار باشد حدود ۳۰۰ خودروی نمایندگان به خط ویژه‌ اضافه شود این مسئله هم ایمنی را کاهش می‌دهد و هم تردد را دچار وقفه می‌کند؛ بنابراین ما به‌شدت با این مسئله مخالف هستیم. بسیاری از نمایندگان هم با این تصمیم مخالف هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.