| کد خبر: 264354 |

جزییات ساخت مترو اسلامشهر و تاثیر آن بر حمل و نقل تهران

اتصال مترو اسلامشهر به تهران یکی از پروژه هایی است که به لحاظ ترافیکی تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر پایتخت دارد. در نتیجه تکمیل این پروژه که از سال ۱۳۹۷ اجرای آن به شهرداری اسلامشهر واگذار شده برای مدیریت شهری پایتخت هم دارای اهمیت فراوانی است.

تین نیوز

اتصال مترو اسلامشهر به تهران یکی از پروژه هایی است که به لحاظ ترافیکی تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر پایتخت دارد. در نتیجه تکمیل این پروژه که از سال ۱۳۹۷ اجرای آن به شهرداری اسلامشهر واگذار شده برای مدیریت شهری پایتخت هم دارای اهمیت فراوانی است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مترو اسلامشهر و اتصال آن به شبکه مترو پایتخت، به همشهری گفت:"ایجاد مراکز جمعیتی جدید در اطراف کلانشهرها، پدیده ای رایج در بسیاری از شهرهای دنیاست و کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست؛ کلانشهر تهران نیز با تعدادی شهر اقماری مواجه است که اکنون جمعیت قابل توجهی دارند و سهم آنها در ترددهای روزانه به تهران رقم معناداری را به خود اختصاص می دهد؛ این امر بدون شک در میزان ترافیک و آلودگی هوا نیز مؤثر است؛ از این رو تأمین زیرساخت های حمل ونقل عمومی به ویژه سامانه های ریلی، یکی از راه های اتصال کلانشهر تهران به شهرهای اقماری است تا این امر به سهم خود به کاهش معضلات دیرینه پایتخت یعنی ترافیک و آلودگی هوا کمک کند. یکی از شهرهای اقماری پایتخت، اسلامشهر است که روزانه افراد زیادی بین این شهر و تهران در تردد هستند."

محسن هرمزی افزود:"طرح احداث متروی اسلامشهر در امتداد خط ۳متروی تهران و به طول ۱۰کیلومتر در حال انجام است. با تکمیل قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنین ساخت ایستگاه میدان نماز در موعد مقرر، امکان اتصال خط متروی این شهر پرجمعیت به خط۳ شبکه متروی تهران از طریق ایستگاه آزادگان وجود داشته و در این صورت جمعیت قابل توجهی از ساکنان اسلامشهر می توانند از طریق سیستم حمل ونقل ریلی، به پایتخت دسترسی پیدا کنند."

هرمزی درخصوص اینکه آیا خط ۳ مترو تهران توان و ظرفیت اتصال به مترو اسلامشهر را دارد هم گفت: "ظرفیت خط۳ برای جابه جایی مسافر یک میلیون نفر در روز است؛ در نتیجه مشکل و نگرانی بابت افزایش ظرفیت مسافر وجود ندارد؛ البته با بهره برداری از پایانه آزادگان، تعداد قطارها و ظرفیت خط۳ افزایش پیدا کرده و این موضوع بر نحوه سرویس دهی به متروی اسلامشهر هم تأثیرگذار است. با راه اندازی این خط، مسافران قابل توجهی از شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم می توانند به این سیستم حمل ونقلی دسترسی آسان پیدا کنند و هزینه های روزانه تردد آنها با وسایل نقلیه موتوری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این شهرستان ها در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر جمعیت دارند."

وی در پایان تاکید کرد:"خط متروی اسلامشهر یک طرح عمرانی مهم و تأثیرگذار تلقی می شود که ایستگاه های چهاردانگه و شاتره نیز در مسیر آن قرار داشته و امکان ادامه آن تا میدان قائم این شهر وجود دارد. شهرداری اسلامشهر متولی ساخت خط متروی این شهر بوده و در سال های اخیر تلاش های فراوانی صورت گرفته تا پس از سال ها انتظار، پروژه مذکور در اسرع وقت به ثمر بنشیند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.