| کد خبر: 248339 |

مترو باز هم فراموش شد/ ساخت تونل ۲۰ هزار میلیاردی در دستور کار

شهرداری تهران طراحی فاز مقدماتی یک تونل ترافیکی جدید برای خودروسوارها را در حالی نهایی کرده که تنگنای مالی مترو هنوز برطرف نشده و پیشرفت چندانی در وعده های مترویی صورت نگرفته است.

تین نیوز

شهرداری تهران طراحی فاز مقدماتی یک تونل ترافیکی جدید برای خودروسوارها را در حالی نهایی کرده که تنگنای مالی مترو هنوز برطرف نشده و پیشرفت چندانی در وعده های مترویی صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، ایده ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان به صورت یک تونل دو طبقه از شورای چهارم در مدیریت شهری مطرح شد اما با توجه به اینکه فاقد اولویت شناخته شده بود هیچ گاه در دستور کار اجرا قرار نگرفت.

اما با وجود عقب ماندگی شدید برنامه های توسعه مترو در سال های اخیر، مدیریت شهری اکنون قصد دارد ساخت یک پروژه بزرگراهی زیرسطحی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان را کلید بزند و فاز مقدماتی طراحی آن به پایان رسیده است.

هرچند شورای شهر تهران محل تامین مالی این پروژه را در بودجه مصوب امسال «مشارکت» عنوان کرده، اما مسئله این است که اگر ظرفیتی برای جلب مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد، چرا با در نظر گرفتن مشوق های گوناگون به پروژه های اولویت دار حمل و نقل عمومی هدایت نمی شود؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اگر به نقشه تهران نگاه کنید می فهمید که مرکز تهران اصلا یک راه اصلی هم ندارد که بتواند ترافیک فرامنطقه ایی را هدایت کند چه برسد به بزرگراه , درواقع ترافیک فرامنطقه ایی در فواصل کوتاه کوتاه پشت ترافیک و چراغ ها گیر می کند مناطقی که عموما فرسوده هستند و معماری شهرسازی هم ندارند دورهمی ساخته شدن در مواقع نرمال , اینکه این مناطق یک راه دررو ندارد اعصاب برای ملت نمی گذاره مصرف بنزین خیلی بالاتر می ره درنتیجه این می شود یکی از عوامل مهم آلودگی هوای تهران و اگر خدای نکرده بحرانی ایجاد بشه دیگر این مناطق کاملا بسته می شه هیچ نیروی امدادی خدماتی نمی تونه به دل این مناطق برسه ساخت این تونل جز ضروریات شهر تهرانه که ترافیک فرامنطقه ایی را به زیر می بره با خلوت شدن سطح حالا می شود به زیست در شهر توجه کرد شامل ساخت پلازاها , سنگفرش کردن یکسری از خیابان ها و ... یعنی آلودگی صوتی بصری هم کنار می ره حالا این تونل می تواند میزبان بی آرتی یا مدلی از حمل و نقل ریلی هم باشد همچنین می شود در مناطق شلو تهران پارکینگ هایی ساخت که از دل همین تونل ورودی و خروجی بده مردم از همین تونل بیان ماشینشونو پارک کنن بعد تو منطقه ایی که حالا به سمت توریستی شدن می ره حرکت کنن حالا در سطح این خیابان ها می شود مدل هایی مثل تراموا یا LRT احداث کرد چون تردد شده محلی و می شود حتی 30 درصد این پارکینگ ها را هم به اهالی و کسبه محلی پیش فروش کرد سند به نامشون زد اینجوری بخشی از هزینه های پروژه هم درمی آد 70 درصد هم می مونه برای مردم که برن تو سایت تهران من , جای پارک رزرو کنند و آنلاین پرداخت داشته باشن اینجوری شهرداری به درآمد چند هزار میلیاردتومانی پایدار هم خواهد رسید .