| کد خبر: 247356 |

افزایش سرعت کلان پروژه ها اولویت شهرداری تهران در سال دوم

محمدخانی در خصوص تغییرات جدید در معاونت های شهرداری تهران گفت: تغییرات جدید برای چابک سازی و مردمی سازی مدیریت شهری و همچنین افزایش سرعت کلان پروژه ها و عملیاتی تر کردن معاونت ها صورت گرفته است.

تین نیوز

محمدخانی در خصوص تغییرات جدید در معاونت های شهرداری تهران گفت: تغییرات جدید برای چابک سازی و مردمی سازی مدیریت شهری و همچنین افزایش سرعت کلان پروژه ها و عملیاتی تر کردن معاونت ها صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در خصوص تغییرات و احکام جدید در شهرداری تهران گفت: صبح امروز (دوشنبه چهارم مهر ۱۴۰۱) جلسه شورای معاونین شهرداری تهران با ترکیب جدید شامل ابقای ۳ معاون، جابجایی ۳ معاون دیگر و تودیع ۲ معاونت مالی و حمل نقل در سالن همایش های گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و در جوار مزار شهدا برگزار شد.
وی افزود: برگزاری این جلسه در بهشت زهرا (س) به منظور تجدید عهد شورای جدید معاونین با شهدا در سال جدید مدیریت شهری و هفته دفاع مقدس بود.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: شهردار تهران در این جلسه، برنامه کلان شهرداری در سال جاری را به تفصیل با شورای معاونین مرور و سپس تاکید کرد تشکیل این جلسه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) باید برای همه یادآور تعهد به مردم عزیز و انقلابی شهر تهران برای ساخت یک پایتخت الگو باشد.
محمدخانی با اشاره به تأکید شهردار تهران از ابتدای فعالیت بر یک ساله بودن احکام گفت: عهدی که آقای زاکانی از ابتدا با مدیران بست مبنی بر تلاش شبانه روزی و ارزیابی آن در پایان یک سال بود؛ بنابراین طبق این رویکرد احکام و همچنین تأکید شهردار، انتظار می رفت که پس از ارزیابی یک ساله معاونین و مدیران ارشد، متناسب با آن تغییراتی انجام شود.
وی با بیان اینکه در چنین مدل مدیریتی، عهد اخوتی با مدیران بسته نشده و در مقابل آن تعهد و خدمت به مردم ملاک قرار گرفته است، افزود: این مدل مدیریتی علاوه بر چابک سازی، به صورت مستمر و دائم مدیریت را در معرض ارزیابی و پاسخگویی قرار می دهد؛ اینگونه همه ملزم هستند تا نسبت به روز قبل و ماه پیشین خود رشد داشته باشند و همیشه در معرض مطالبه و پاسخگویی باشند؛ این یک مدل مدیریتی جدید و پیش رو است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به بازآرایی ترکیب معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران گفت: این تغییرات به معنی تغییرات گسترده نیست، بلکه در ترکیب هشت نفره معاونین دو نیروی تازه نفس و مجرب به ترکیب افزوده شد، یعنی آقای دکتر علیرضا جاوید و دکتر مجید باقری با سوابق متعدد در حوزه مرتبط با فعالیت خود است؛ ۳ تغییر دیگر نیز جابجایی بین معاونین است که این جابجایی بر مبنای کارکردگرایی، سرعت عملکرد و بهینه کردن مدیریت است.
محمدخانی درباره تودیع دو معاون مالی و اقتصاد شهری و معاون حمل و نقل و ترافیک توضیح داد: هر دو معاونی که امروز دیگر در ترکیب جدید شورای معاونین حضور ندارند، عملکرد خوب و ارزنده ای طی این یک سال داشتند؛ شهردار تهران در جلسه امروز تشکر ویژه ای از دکتر مجتبی شفیعی و دکتر ابوالفضل فلاح داشت و طبق گفته زاکانی قرار است که از ظرفیت های هر دو شخص در مجموعه مدیریت شهری استفاده شود.
سخنگوی شهرداری تهران در خصوص این دو حوزه افزود: اتفاقات خوبی در هر دو حوزه مالی و اقتصادی و حمل و نقل طی یک سال گذشته رخ داد که تجمیع حساب ها، ایجاد خزانه واحد، ورود شهرداری به بورس کالا، کاهش بدهی های مالی، خرید اتوبوس، تأمین تجهیزات و قطعات مترو، نوسازی ناوگان تاکسیران ی و ... تنها بخشی از تلاش های این دو معاون محترم است.
محمدخانی با اشاره به تکمیل و استحکام برنامه های جامع توسعه و تحول شهر در سال اول مدیریت شهری و فراهم آمدن زیرساخت های لازم افزود: تغییرات جدید برای چابک سازی و مردمی سازی مدیریت شهری و همچنین افزایش سرعت کلان پروژه ها و عملیاتی تر کردن معاونت ها است.
وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: رویکرد شهرداری در سال دوم مدیریتی، افزایش چشمگیر سرعت اجرای پروژه های کلان و بزرگ در ابعاد مختلف کالبدی، هوشمندسازی و فرهنگی اجتماعی شهر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.