| کد خبر: 227817 |

حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

تین نیوز

برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ذوب آهن اصفهان، برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد. این محموله، ۲۵۰ تن ریل UIC60 است و اولین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می‌باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.

بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه ۷۰ آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل 46E2 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطارهای پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و اولین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستان‌آباد تبریز اجرایی گردید.

وی ادامه داد: به موازات ریل راه آهن، فروش ریل مترو نیز در دستور کار قرار گرفت و طی آئینی با حضور مدیرکل حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های سراسر کشور، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های قطار شهری کشور و مدیران عامل متروی کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم، مشهد و شیراز انجام پذیرفت.

معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد: پس از آن با انجام مذاکرات، تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به امضا مهندس منصور یزدی زاده و دکتر مهدی جمالی نژاد رسید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از تحویل اولین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی به عنوان بزرگترین متروی کشور، سایر کلان شهرها نیز ریل متروی مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تأمین کردند.

بهزاد کرمی افزود: در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید که این قرارداد شامل فروش ۲۵۰ شاخه ریل 60E1 با گرید R260 و ۵۰۰ تن ریل 54E1 با گرید R260 مطابق با استاندارد روز اروپا بود که برای نخستین بار توسط ذوب آهن تولید و تحویل می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان ریل تولید شده است و در چه محورهایی به کار گرفته شده است چنین گفت: تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل برای محورهای مختلف به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا و سایر خریداران برای محورهای میانه- بستان آباد- تبریز، میانه- اردبیل، همدان- سنندج، مراغه- ارومیه، چابهار – زاهدان، رشت- انزلی و بستان آباد- ائل گلی فروخته شده که از این مقدار تاکنون حدود ۵۰ هزار تن تحویل شده و برنامه ریزی لازم برای تحویل ماهانه ۱۰۰۰۰ تن به منظور تأمین نیاز کشور انجام شده است و همچنین مذاکرات لازم برای فروش ۸۰۰۰۰ تن ریل برای کامل کردن محور چابهار- زاهدان و حدود ۲۰۰۰۰ تن برای محور اقلید- یزد درحال انجام می‌باشد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان کرد: با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تأمین کنندگان ریل سازمان‌های قطار شهری کشور، سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه متروی شهر جدید بهارستان اقدام به خرید ۱۳۰۰ تن ریل 49E1 با گرید R260 نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل متروهای کلان شهرهای مشهد، شیراز و قم نیز به زودی تحویل می‌شود.

بهزاد کرمی گفت: با عنایت به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰ هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می‌شود و همچنین بر اساس برنامه توسعه کشور که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همچنین صادرات آن متصور هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.