| کد خبر: 197920 |

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

تغییر بافت سکونت کار ساده‌ای نیست

خطوط مترو ظرفیت جابه جایی ۵ میلیون مسافر را در روز دارد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خطوط مترو ظرفیت جابه ضجایی پنج میلیون مسافر را در روز دارد، گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت مترو باید تراکم جمعیت به اطراف مترو منتقل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی در سلسله نشست تخصصی TOD خیابان کامل در سخنانی با تأکید بر اینکه باید تراکم جمعیت به اطراف ایستگاه‌های مترو انتقال پیدا کند، گفت: ما از سال ۹۶ که در مدیریت شهری مشغول به فعالیت شدیم، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را در اولویت کار‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به تعداد حرکت قطار در مترو گفت: پیش از آن که ما در مدیریت شهری مسئولیت را بر عهده بگیریم، میزان ظرفیت مترو و حرکت قطار‌ها ۱۳۵۰ رام قطار در روز بود که به تقسیم‌بندی سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط مترو عددی نزدیک به ۶ و نیم دقیقه بود و باید بگویم امروز در مدیریت شهری هم زمان با آغاز فصل مدارس نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ قطار در روز برای جابه جایی مسافران در خطوط مترو حرکت می‌کنند.

رشد ۵ درصدی مسافر در خطوط مترو تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۵ درصد ظرفیت مترو در دو سال مسئولیت ما در مدیریت شهری اضافه شده است و باید بگویم که خط هفت مترو در حال تکمیل است و در خط ۶ ایستگاه‌هایی که با خطوط ۲ و ۴ تلاقی دارند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

پورسیدآقایی تأکید کرد: اگر آمار‌های ۱۳ سال گذشته در توسعه مترو را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تنها ما در ۲ سال فعالیت خود نزدیک به ۷۵۰ رام قطار به ظرفیت حمل و نقل مترو اضافه کردیم، این در حالی است که ما در این بازه زمانی ۵ درصد رشد مسافر را داشتیم.

وی در تشریح علت رشد ۵ درصدی مسافر در خطوط مترو گفت: واقعیت این است که بسیاری از شهروندان در اطراف ایستگاه‌های مترو زندگی نمی‌کنند، به همین علت است که نتوانستیم از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو بهره ببریم.

حجم افراد استفاده‌کننده از مترو ثابت است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه حجم افراد استفاده‌کننده از مترو ثابت است، گفت: به دلیل آن که نتوانستیم تراکم جمعیتی را به اطراف ایستگاه‌های مترو انتقال دهیم، این ظرفیت ثابت مانده و تقاضا برای مترو افزایش پیدا نکرده است.

پورسیدآقایی تاکید کرد: برای کاهش خودرو محوری، جامعه شهری باید به سمت مترو و سکونت در اطراف آن میل کند و پیاده‌راه‌ها در اطراف مترو باید به گونه‌ای باشد که امکان تردد دوچرخه، سواره و پیاده‌رو را داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امروز خطوط مترو ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر را دارد که آمار‌ها نشان می‌دهد از آن پنج میلیون تنها یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند که این رقم، پایین است و امیدواریم با رویکرد جدید بتوانیم بهره‌برداری از مترو را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر این‌که که تغییر بافت سکونت کار ساده‌ای نیست، گفت: امیدواریم در شورای شهر و شهرداری مسیری انتخاب شود که با جهت‌گیری مناسب بتوانیم در آینده جمعیت بیشتری در اطراف مترو داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.